noekult Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Tenkte å få prisestimat på det som er av rust utvendig på E28en. Ene kanalen trenger litt sveisen, men resten er småtteri (viktig å ta før vintern!). Jeg har aldri benyttet meg av verksted som driver med rustreparasjon før og vil ha anbefaling om ett. Takk!
Thewiz Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Dette bør du absolutt ta selv eller få noen til å hjelpe deg. Vet om flere som har levert inn bilen for å sveise kanaler / "ta rust" og endt opp med regninger på 20k ++
Z1 Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Må finne en som vet hva han driver med når det gjeller rust . Har sett mye dårli jobb som koster mye og er bare juks. Har en kompis som har sin bil hoss en i mysen som jobber sakte men han jukse ikke , men det koster litt . Kan høre om jeg kan få nr hans .
noekult Skrevet August 6, 2012 Forfatter Skrevet August 6, 2012 Dette bør du absolutt ta selv eller få noen til å hjelpe deg. Vet om flere som har levert inn bilen for å sveise kanaler / "ta rust" og endt opp med regninger på 20k ++ Viktig med skriftlig avtalt pris på forhånd mao... Jeg kan ta smårusten selv, masse lesestoff på internett... Men eneste som er stygt er venstre kanal foran og det blir for komplisert til at jeg kan drive med det i fritiden min uten verktøy eller egnet lokale, dessverre... Vil ikke ta jalla snarveier, bilen er for bra til det Ønsker derfor prisestimat, for å vurdere om jeg skal fikse bilen og bruke den i vinter (det er en god bil; driftsikker, lettkjørt i snø og blir veldig fort varm i kupeen), eller om jeg skal selge den og la en som har kunnskap ta seg av det. Må finne en som vet hva han driver med når det gjeller rust .Har sett mye dårli jobb som koster mye og er bare juks. Har en kompis som har sin bil hoss en i mysen som jobber sakte men han jukse ikke , men det koster litt . Kan høre om jeg kan få nr hans . Det kan du godt, send meg PM. Binder meg ikke, men vil ta en telefon. Ser etter andre alternativer i mens, da det er litt stress å få skyss til Mysen og tilbake da de fleste venner er på ferie...
noekult Skrevet September 25, 2012 Forfatter Skrevet September 25, 2012 Kom ann, redd en fin E28 før Oslo-gatene teppebombes med salt...
Snowgoon Skrevet September 29, 2012 Skrevet September 29, 2012 Ville tatt kontakt med Auto-In/ Rømcke billakkering. Det ligger på Bjørnerud i Oslo. De har utført arbeid på 2 biler jeg har eid, og jeg har alltid vert strålende fornøyd med dem. Nå har ikke jeg hatt noen rust jobber der, men de har alltid gitt gode priser. Det er et autorisert karroseri verksted som blandt annet har avtale med Bavaria hvis husker riktig, mye Bmw der hvertfall.
hylle Skrevet September 29, 2012 Skrevet September 29, 2012 Hadde kjørt med den i vinter som den er nå, å så tatt rusta etter vintern.
noekult Skrevet September 29, 2012 Forfatter Skrevet September 29, 2012 Ville tatt kontakt med Auto-In/ Rømcke billakkering. Det ligger på Bjørnerud i Oslo. De har utført arbeid på 2 biler jeg har eid, og jeg har alltid vert strålende fornøyd med dem. Nå har ikke jeg hatt noen rust jobber der, men de har alltid gitt gode priser. Det er et autorisert karroseri verksted som blandt annet har avtale med Bavaria hvis husker riktig, mye Bmw der hvertfall. Takker for tips!! Har fått tips utenom forum om en fyr ved Alnabru. Skal vise bilen til han først, så ta en tur til Auto-In hvis jeg ikke blir fornøyd Hadde kjørt med den i vinter som den er nå, å så tatt rusta etter vintern. Hmm, det er jo en mulighet. Den vil neppe tape seg mer i verdi med litt rust til...!
hylle Skrevet September 29, 2012 Skrevet September 29, 2012 Ville tatt kontakt med Auto-In/ Rømcke billakkering. Det ligger på Bjørnerud i Oslo. De har utført arbeid på 2 biler jeg har eid, og jeg har alltid vert strålende fornøyd med dem. Nå har ikke jeg hatt noen rust jobber der, men de har alltid gitt gode priser. Det er et autorisert karroseri verksted som blandt annet har avtale med Bavaria hvis husker riktig, mye Bmw der hvertfall. Takker for tips!! Har fått tips utenom forum om en fyr ved Alnabru. Skal vise bilen til han først, så ta en tur til Auto-In hvis jeg ikke blir fornøyd Hadde kjørt med den i vinter som den er nå, å så tatt rusta etter vintern. Hmm, det er jo en mulighet. Den vil neppe tape seg mer i verdi med litt rust til...! skal litt til for at du ikke dulter borti et ellerannet i vinter, husk du bor i oslo! kjipt å måtte passe på en bil en hel vinter, du skal sladde bortover gatene vettø!
Snowgoon Skrevet September 29, 2012 Skrevet September 29, 2012 Må ikke bruke en e28 på vinteren, det er fy fy! ta rusta å bruk den som sommerbil. bedre å kjøpe en billig e36 eller lignende, da er det ikke like trist om det virkelig skulle gå galt.
badsha Skrevet September 30, 2012 Skrevet September 30, 2012 værste du kan gjøre er å dra til Autoinn, da er det bare å si hadet bra til bilen, har vært innom den 7 ganger på en bil jeg har hellakert, ansatte som jobber der sier selv det er skam og har fått masse klager da de Jar fått noen folk fra Litauen etc som ikke har erfaring...
Snowgoon Skrevet September 30, 2012 Skrevet September 30, 2012 værste du kan gjøre er å dra til Autoinn, da er det bare å si hadet bra til bilen, har vært innom den 7 ganger på en bil jeg har hellakert, ansatte som jobber der sier selv det er skam og har fått masse klager da de Jar fått noen folk fra Litauen etc som ikke har erfaring... Jeg har aldri hatt noe annet enn etniske norske fagfolk som har rørt bilen min der nede. Morten Haga som jobber der nede er en av Norges beste karosseri arbeidere. Da har du isåfall vert jævlig uheldig, hvis en eller annen knøl fra litauen har holdt på med bilen din.
Muztang289 Skrevet September 30, 2012 Skrevet September 30, 2012 David, hos Autoinn er det en drøss med "fagfolk" fra østblokk land som kun gjør ting kjapt og enkelt. Autoinn har et råttent rykte på seg som går ut på at det er et dritt sted å jobbe. Har en tidligere kollega som jobbet der da Rømcke selv jobbet på gulvet, da ble det levert kvalitet og et ordentlig arbeid, men da han slo igjennom så gikk kvaliteten på jobben ned, men kvantiteten på arbeid økte. Den tidligere kollegaen min sluttet da det kom bølger med billig arbeidskraft inn på verksted. Har også hørt igjennom lærere på bla. Sogn VGS at det ikke lenger er en lærlingbedrift pga. det er mangel på fagfolk innen de 4 veggene der oppe. Ta en tur rundt på lakkverksteder i Oslo og snakk med lakkere som er litt oppi åra, disse vet hva som er bra og ikke, Rømcke VAR bra men er shit nå. Jeg har ingen egene erfaringer med dette stedet, men har kun hørt dritt om stedet ifra alle jeg har hatt en samtale med hvor Rømcke kom opp, så det lover ikke godt. Til TS, jeg kan sikkert ta en titt på bilen din om du ønsker det, så kan vi evnt. avtale etter dette, har flere biler rundt i Oslo som bærer arbeidet mitt som du kan få ta en titt på. Lykke til med hva enn du velger!
Snowgoon Skrevet Oktober 2, 2012 Skrevet Oktober 2, 2012 Jeg tviler ikke på det Daniel. Men hvis man tar kontakt med Morten som jobber der, og får han til å jobbe på bilen så kan jeg garantere at man blir fornøyd. Han gjorde hvertfall en meget god jobb på E39'n min når den ble påkjørt bakfra. Fikk også utbedret skadene jeg fikk på bilen etter at det var innbrudd i E34'n og da ble det også gjort en god jobb. Kan være siden jeg har tatt det gjennom bekjentskap. Daniel eller "Muztang" er dyktig og vet hva han driver med har sett noe av arbeidet hans. Så han anbefales på det sterkeste.
mazdak1 Skrevet Oktober 2, 2012 Skrevet Oktober 2, 2012 Vi tok rundt 3000-4000 for å sveise kanalen til en gammel corolla mener jeg å huske (var et stort hull + masse rust). Så regner med at det blir noe rundt der.. Du får ta deg en tur innom om det blir interessant, så kan jeg høre med en av gutta om de kan gi deg en bra deal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå