Kobar Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Det er en 520iat med 270.000km på telleren. Bilen og automatkassen har fungert helt ypperlig helt til jeg solgte bilen til en kompis. Han dro på langtur med bilen, og under denne turen begynte girkassa å trøbble. Den girer bare oppover og legger seg på et altfor høyt gir som gjør at forbruket mer enn dobler seg! Når man girer manuellt så legger den seg også for høyt, si at man setter girvelger i 3 gir så legger den seg noen hakk over som gjør at man må sitte med fjøla i bånn.. Tråkkes kickdown inn, så kan den plutselig gire ned og henge seg opp slik at motoren tynes helt til turtallsperra slår inn! Jeg kan nevne at bilen ikke har blitt grisekjørt, og hverken motor,gir eller el.nett har vært rørt. Noen som har innspill? Etter å ha prøvekjørt og godt over bilen selv så må jeg redigere litt: motor går på ca 600rpm på tomgang, motoren virker treg under prøvekjøring, og jeg fikk ikke forbruksnåla under 1,2l på mila på langkjøring, som regel holdt den seg rundt 2l!! I tillegg lukter det svært dårlig forbrent bensin fra eksos.. Jeg tenker det må være lmm, så jeg dro av kontakt på lmm og motoren reagerer ikke på det. Men når jeg plugger i kontakt igjen så dauer den. Hva betyr det?
Bearmand Skrevet August 7, 2012 Skrevet August 7, 2012 høres ut som det kan være lambdaene som jukser.Typisk for høyt forbruk.Eller en coil som gjør at bensinen går uforbrent ut i eksosen
Kobar Skrevet August 7, 2012 Forfatter Skrevet August 7, 2012 Bilen gikk kun på 5 sylindre engang det lakk kjølevann fra en slange til radiator, etter slangen ble skiftet så sveiv den fint igjen... :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå