andre1991 Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 skal sette en m50b25 motor i en random bil uten ledningsnett, Opel Omega. hvilken av ledningene i det store runde kontaktstykke må jeg koble hvor? bensinpumpe? turteller? takker for hjelp!
Kristian H. Foss Skrevet August 7, 2012 Skrevet August 7, 2012 Mulig dette skjemaet hjelper deg litt om du vet hvilken bil motoren din kommer ifra. Brukt dette skjemaet selv. Turtall heter tacometer.
andre1991 Skrevet August 17, 2012 Forfatter Skrevet August 17, 2012 Hvilken av disse MÅ jeg ha for at bilen skal funke? tenker bare på at den skal svive trenger ikke alt det turteller, oljetrykk og alt det der. Noen fler enn Bensinpumpe rele Lambda rele (åssen kobles den?) Startmotor Generator (hva kobles den inn på?) håper noen kan svare
Kristian H. Foss Skrevet September 10, 2012 Skrevet September 10, 2012 Letteste er nesten å sammenligne farger. Man trenger kun bensinpumpeledning, dynamo, tenningstrøm og innslag på starter. Svart/gul, blå, grønn/violett, grønn. Da skal den starte. Noen må koble bensinpumpe på ny krets. Mvh Kristian.
andre1991 Skrevet September 10, 2012 Forfatter Skrevet September 10, 2012 Ja greit nok å koble det opp men hvilken jeg trenger bensinpumpe er greit nok. hvor skal dynamo ledningen kobles. den som heter tenningslås, det som er tenningstrøm? eller er det startspenning?
Kristian H. Foss Skrevet September 10, 2012 Skrevet September 10, 2012 Den store grønne er tenningsstrøm mener jeg. Blå er dynamo og skal på blå i andre enden også. Jeg måtte bare måle og prøve meg frem, varierer litt fra bil til bil virker det som. Mvh Kristian.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå