Gå til innhold

Boblelyd etter at tenninga er av!


tronsa33
 Share

Anbefalte innlegg

Helt ny bruker på forumet, og akkurat kjøpt meg min første BMW (316i, 2000 E46). Har kjørt flere turer med den allerede, og vet ikke om lyden har vært der hele tiden, men la først merke til det for et par dager siden.

Når jeg hadde kjørt en 30 min tur og motoren var god og varm, stoppet i garasjen hjemme og skrudde av tenninga, kunne jeg høre en slags boblelyd fra motorrommet. Denne ga seg etter ca 5 sek. Har hørt det etter hver eneste tur på mer enn ca 10 min. Temp måleren øker relativt fort til 50% men blir stående der, så bilen koker nok ikke.

Er som sagt litt grønn på BMW, men synes ikke dette virker som en normal lyd.

Derfor henvender jeg meg til alle dere som kan mer om dette enn meg! noen som kan gi meg en forklaring? ps. radiatoren er nylig byttet av forrige eier, kan det være dårlig lufting?

Mvh. Tronsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såvidt jeg vet skal det være slik.husker ikke om det var ac veska hvis du har det?

Har akurat kjørt en 5 timers tur uten stopp av motor og tempmåleren står konstant på 50%! godt tegn :) da er det helt sikkert som du sier, at det skal være sånn... Blir bare skeptisk til lyder man ikke er vant med og første gang jeg har BMW! har forresten AC også ja!

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er helt vanlig ja.

Gratulerer med godt valg av bil og gratulerer med ny gammel bil! :)

Velkommen til forumet.

Hvis ikke temp stiger eller synker bemerkelsesverdig forbi der driftstemp skal være (midt på) så er det nok ikke temperaturen noe å være redd for.

Er nok AC da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...