Laster Skrevet August 7, 2012 Share Skrevet August 7, 2012 Hei. Er helt ny her på forumet og legger ut mitt første emne. Fikk en bmw 520i 1988 mod. med 129HK og lurer på hva som kan gjøres, og/eller om det burde gjøres noe i det hele tatt ang. trimming/tuning av motor? Har vært og titta litt på schmiedmann.no og der er en hel god del deler, men koster jo flesk. Så spør dere som har erfaring og/eller tips til hva som er best og gjøre med en slik bil, evt. om det går ann i det hele tatt å gjøre noe med en slik bil. Har verksted og verktøy men ikke peiling på BMW, men kan skru litt og har greit nok men hjelp rundt meg. men vil få litt komplett info. Takker for svar. Mvh. Laster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet August 7, 2012 Share Skrevet August 7, 2012 Hei og velkommen! Og koste på en m20b20 med suge-trim er bortkastet. Om du vil ha mere futt så skaff en m20b25 i stedet. Den har 170hk i stedet for 129hk. Fortsatt er det lite motor i en såpass stor bil, så egentlig ser jeg på det som bare tull.. Vil du dra den enda lengre så kom jo E34 med M50b25, da med 192 hk. Dette er en helt annen motor, så da blir det mye mere omfattende med tanke på ledningsnett, gir, og sikkert mellomaksel osv også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet August 7, 2012 Share Skrevet August 7, 2012 Hiv inn en s38, problem solved Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simon S Arvesen Skrevet August 8, 2012 Share Skrevet August 8, 2012 Flaskehalsen på en slik motor du har, m20b20. Er spjeldhuset(gass-spjeldet). Få tak i et spjeldhus fra en m20b25. Monter dette sammen med tilhørende innsugsbelg fra 2,5. Åpningen på innsuget matchporter du med det nye spjeldhuset. Da må du ta av innsuget slik du unngår spon ect. Dette her er den beste og billigste oppgraderingen du kan gjøre. Du kan også sjekke om du har 2,5 eller 3 bar bensinregulator. 3 bar er det beste valget. Har du rusten eksos/tett kat. kan du fjerne det. Event montere et grenrør om du finner noe billig. Nå vet jeg ikke hvilke ønsker du har, eller budsjett. Men skal du gjøre noe mere, ville jeg vurdert å byttet motor, da det gir mest for pengene. Du kan også bytte bakerste potte vist du vil ha mer lyd, dette gir ikke effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laster Skrevet August 9, 2012 Forfatter Share Skrevet August 9, 2012 Tusen hjertelig takk for svar. hjelper meg godt på vei for å bestemme meg for hva som er best å gjøre. planen var bare en ca 170 gamper så den er grei på accen og kunne vel tenkt meg å kline på ei sperre. noen som har tips ang. sperre til en slik bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 170hk kommer aldri til å skje. Med en kvassere kam, grenrør, 325 innsug, porta topp og og 7000+ turtallsperre er 150hk+ mulig. Jeg tror en kompis av meg benket 153hk i B20 motoren sin for noen år tilbake, med de mods. Og da er vi oppe i M50B25 penger... med 190hk orginalt. Ta hintet og bare gi opp B20n. Den eneste effektøkningen som får fram god effekt pr krone er et basic turbokit. Eller så bare holder du deg til det Arvesen foreslår.. Med turbokit kan du, med et visst kunnskapsnivå - hente ut 220-250hk for relativt rimelig antall tusenlapper. Alt over det så må det fylles E85 på tanken eller sprette opp motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laster Skrevet August 10, 2012 Forfatter Share Skrevet August 10, 2012 jo ja. Lets take a hint then. Takk for tips og hjelp:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå