Daniel325i:) Skrevet August 14, 2012 Skrevet August 14, 2012 Hei! Skal bytte bremseskjold bake på min e46, men ser ut som om jeg må av med hjullager, plages veldig med å finne ut hvordan.. HJELP
BrilleBjørn Skrevet August 14, 2012 Skrevet August 14, 2012 Du må av med hele spindelen for å få på nytt bremseskjold, og du må ha nytt hjullager for hånd, dette går nesten garantert i stykker under demontering. Spindelen må du bruke avtrekker på(jeg bruker glidehammer), og da henger ofte ytterbanen av hjullageret fast i spindelen når den kommer av, dette må så trekkes av spindelen igjen. (Her kan du bruke en vanlig avtrekker/ters) Hvis du ikke får tak på baksiden av lageret med avtrekkeren kan du skjære spor i selve lageret med vinkelsliper for å få dradd den litt av, før du får tak på baksiden. Kan også være en fordel å ta ut drivakselen av spindelen før du begynner å trekke og rive i den, fort gjort å skade sporene i både spindel og drivaksel både på vei ut og inn igjen. Når du har fått av spindelen er de rimelig rett frem å bytte bremseskjoldet. edit; surra litt, det er indre bane som henger fast i spindelen, ytre bane henger fast i nav. Mvh - Bjørn
gullsakar Skrevet August 14, 2012 Skrevet August 14, 2012 er det bare skjoldet du skal bytte anbefaler jeg å snitte det og tre det over navet for så å lodde det fast igjen.. er jo da en fordel å snitte en plass hvor du lett kommer til med loddingen etterpå.. dette vet jeg blir gjort på verksteder..
magne_ Skrevet August 15, 2012 Skrevet August 15, 2012 Vil absolutt anbefale å kappe opp bremseskjoldet, som nevnt over her! Jeg har gjort det flere ganger, og det funker fint. Du deler det slik at du får 2 ulike skruehull på hver side. Trenger ikke å sveise dette i sammen igjen, funker fint uten! Kan være lurt å male på litt bengalakk akkuratt der hvor du har kappa, for å utsette rusten. Tar veldig mye lenger tid å ta av navet, samt at du må ha tilgang på presse for å få gjort det skikkelig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå