Gå til innhold

satt i ny tenningslås- Starter ikke - trenger hjelp fort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) har satt inn ny tenningslås i bmw'n. e36 97 mod.

Får vridd om nøkkelen og radio'n og lysene går på. men bilen starter ikke. Er det noen som vet hva dette kan være?

takk på forhånd-

Harlem. :)

Skrevet
Startsperra...

Vet ikke hvordan det er på BMW, men på vag så starter motoren og går i et par sekunder før startsperra dreper den. Slik kan det lett identifiseres på vag i alle fall...

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Skrevet

Er startsperra dette her. Du får ikke lov å kinne engang på bmw om nøkkel ikke stammer fra bilen. Du kan ta EWS "startsperre" chippen fra din gamle nøkkel å stappe i din nye... Om du ikke har så kan jeg lage en til deg.

Skrevet

Hei. Jeg må bytte tenningslåsen på min e36.. Spørsmålet er hvordan bytter jeg den. Hadde av rattet å alle plast dekslene men de to boltene som hele tenningslåsen er skrudd fast i ser ut som en popp nagl... de som er i overkant rett under speedometeret.. Hvordan fikk du opp disse to???

Du må tape nøkkelen til den gamle enningslåsen fast ganske tett inntil den som leser koden inne i nøkkelen.. da tror bilen du har "riktig" nøkkel å da får du starta den med den nye nøkkelen..:)

Skrevet

Da fant jef svaret på dette.. Bytta bare selve selynderen, ikke hele greia som går rundt ratt stammen.. Du må ta den gammle nøkkelen din igjennom den ringen som er der du setter inn nøkkelen.. (plastring med to grønne ledninger) tape den fast så den blir inne i den ringen, så kan du bruke tenningslås ifra en annen bil! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...