freddinoy Skrevet August 16, 2012 Skrevet August 16, 2012 På tide å gjøre ferdig eksosanlegget, mangler bare endepotte/bakpotte. Og da lurer jeg på, kan jeg sette bakpotten "direkte" på lyddemperen, og få det godkjent på EU-kontroll? (lyddemper står nesten helt bak pga jeg måtte ta av hele anlegget, og stod igjen med kun lyddemperen til slutt) Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere spørsmål.
freddinoy Skrevet August 19, 2012 Forfatter Skrevet August 19, 2012 Jeeeg... tar det som et ja jeg, siden ingen har et svar!
bloppe Skrevet August 19, 2012 Skrevet August 19, 2012 jeg har faktisk selvbygd eksos fra biltema, og kun med en billig lyddemper bakerst. lager god lyd, men fikk det godkjent. tror man får det meste godkjent så lenge det er ca tett
freddinoy Skrevet August 19, 2012 Forfatter Skrevet August 19, 2012 Hmm, da må de har vært veldig snill på kontrollen, utslippet skal jo måles, og det gjorde de ikke på min pga kun lyddemper bakerst... Men noen må jo være heldig
bloppe Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 Jeg var faktisk på naf og fikk det godkjent De tok avgasskontroll også
ronnyskretting Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 Jeg har også kjørt med selvlagd biltema eksos nesten hele veien under og var aldri noe problem ved kontroll på min gamle 318 jeg hadde.
freddinoy Skrevet August 20, 2012 Forfatter Skrevet August 20, 2012 Ok? Da har jeg levert bilen inn på feil sted! Hehe
ronnyskretting Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 Kan jo være at din katalysator er gåen??
HMW Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 Eksosen har ikke påvirkning på avgass, det er kun motor og katalysator/dpf. Lydnivå derimot må være innenfor krav i vognkort og rørene må ikke komme borti noe ved full fleks på understell.
SSM Skrevet August 25, 2012 Skrevet August 25, 2012 Rør er rør.... Jeg godkjente min M3 med ny motor hos Biltilsynet med hjemmelaga eksos. Må jo vere noe fornuftig lyd nivå selvsakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå