Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens.

Jeg har en 323/328 (bytta motor) og lurer på om det er slik at man kan sveise igjen lamellen på diffen, og dermed får diffsperre på bilen?

I så fall, hvor mye sperre blir det, og er det trygt å kjøre med?

:)

Skrevet

Sviser du diffen vil du få 100% sperre hele tiden.

Jeg ville aldri gjort det.

Skal du ha brukbar diffbrems så bygg om til 3.0l M3 diff med mellomaksling og drivaksler, da sveiser du inn diff forsterkningene samtidig ellers får du raskt en overaskelse med hardkjøring :)

Skrevet
Sviser du diffen vil du få 100% sperre hele tiden.

Jeg ville aldri gjort det.

Skal du ha brukbar diffbrems så bygg om til 3.0l M3 diff med mellomaksling og drivaksler, da sveiser du inn diff forsterkningene samtidig ellers får du raskt en overaskelse med hardkjøring :)

Var det jeg trodde ja....hehe...og det er helt ubrukelig med mindre man driver med drifting...

Holder det ikke med å bare bytte diff da?

Hvorfor hele drivverket?

Skrevet
Du skriver ikke hvilken 323 du har, men de har sikkert diff til deg her:

http://www.birdsauto.com/content/quaife ... d-mercedes

Har dette på min e39 og det fungerer veldig bra.

hehe...ups...litt ivrig kanskje ja...

Det er en e-36 coupe 97 mod.

Nå er ikke jeg verdensmester på differ, men den som står på siden der, låser ikke om jeg ikke misforsto?

Blir ikke diffsperre da vel?

(skal ha litt mer kontroll, og enklere sladding jeg hehe)

Skrevet
Du skriver ikke hvilken 323 du har, men de har sikkert diff til deg her:

http://www.birdsauto.com/content/quaife ... d-mercedes

Har dette på min e39 og det fungerer veldig bra.

hehe...ups...litt ivrig kanskje ja...

Det er en e-36 coupe 97 mod.

Nå er ikke jeg verdensmester på differ, men den som står på siden der, låser ikke om jeg ikke misforsto?

Blir ikke diffsperre da vel?

(skal ha litt mer kontroll, og enklere sladding jeg hehe)

Nå kikka jeg på videoen også, og det ser jo ut som denne er midt i blinken for meg da hehe....

Bare å sjekke ut når mekkekameraten har tid til å bytte hehe....

Skrevet

Jeg bytta min selv. Det er litt tricky da Quafie diffen er størr enn den originale. Har sett på diverse forum at man må slipe i diff huset for å få den inn. Du må feste 2 av boltene til kronhjulet ETTER at du har satt diffen i huset, og om man presser på lagrene, med diffen inni huset, slipper man å slipe ut noe i huset for å få inn diffen.

Desidert den beste oppgradering jeg har gjort på bilen, og selv men kun 150 hk, merker man at diffen jobber mer enn jeg hadde trodd.

Skrevet
Jeg bytta min selv. Det er litt tricky da Quafie diffen er størr enn den originale. Har sett på diverse forum at man må slipe i diff huset for å få den inn. Du må feste 2 av boltene til kronhjulet ETTER at du har satt diffen i huset, og om man presser på lagrene, med diffen inni huset, slipper man å slipe ut noe i huset for å få inn diffen.

Desidert den beste oppgradering jeg har gjort på bilen, og selv men kun 150 hk, merker man at diffen jobber mer enn jeg hadde trodd.

Hvordan ble bilen din anderledes da?

(han som skal hjelpe meg er mekaniker, så jeg regner med han får det til hehe)

Skrevet

Den spinner ikke bare på ett hjul lenger, noe som selvsagt gjør bilen mye bedre og morsommere å kjøre. Fremkommelighet på vinteren er helt overlegen.

Skrevet
Den spinner ikke bare på ett hjul lenger, noe som selvsagt gjør bilen mye bedre og morsommere å kjøre. Fremkommelighet på vinteren er helt overlegen.

Og da der det MYE lettere å få ut ræva når man vil også håper jeg? hehe...

Om du skulle ha prolemer med fremkommelighet om vinteren, har jeg et godt tips på det:

Legg 40-50 kg i vektskiver under reservehjulet ditt (på stanga som holder hjulet).

Jeg bodde 4 år i Volda, langt oppe i fjellskrenten, hadde godt senket bil, 17" lavprofil vinterdekk....og jeg kom ALLTID dit jeg skulle hehe....måtte selvfølgelig prøve et par ganger i ny og ne, men en gang husker jeg at jeg spant meg forbi en 4x4 som sto fast midt i bakken....hehe...

BMW og bakhjulstrekk ruler....

nemlig...

Skrevet

Hallo folkens....

Nytt spørsmål, samme tema....

Jeg tror jeg kommer til å gå for en slik diff....

Men jeg har en bekjent som mener det går ann å få bedre akselerasjon OG bedre toppfart ved å bytte diff????

Altså, pose og sekk????

Trodde det var slik at man fikk bedre aks på bekostning av toppfart, og motsatt jeg......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...