espen540 Skrevet August 22, 2012 Share Skrevet August 22, 2012 Jeg har en 325i E36 som jeg snart er ferdig med å bygge om til turbo. Noe av det som står igjen er å fikse sperre i diffen. Skal ha ca 75-90% sperre. IKKE 100% noen som har noen tips til hva jeg gjør her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet August 22, 2012 Share Skrevet August 22, 2012 Hvorfor skal du ha 90% sperre?:S Kjøp en org. Lamelldiff som er i orden. Shims opp litt evnt men 25% fungerer fint det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikWake Skrevet August 22, 2012 Share Skrevet August 22, 2012 Quaife og Kaaz produserer diffbrems som aldri låser 100% Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen540 Skrevet August 24, 2012 Forfatter Share Skrevet August 24, 2012 LarsBMW: hva slags modeller sitter lamelldiffen på a? Det er jo ca 25% sperre på den jeg har i dag, men problemet er at det er ikke alltid den sperrer. Tror sperra blir litt svak på 25%. ble fortalt at det skulle være lamellsperre på den, men jeg har plukket fra hverandre hele diffen men finner ikke noe som ligner lamellsperre der. Hvor skal den isåfall sitte? FredrikWake: hvor får jeg tak i Quaife og kaaz diff da? Er dette en innmat jeg bare bytter ut med den org innmaten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet August 24, 2012 Share Skrevet August 24, 2012 Det er fire små drev i diffen. Enheten som er boltet til kronhjulet. På diffbrems enheter sitter det fjærer Og lameller inni denne. Ta evnt. bilde og legg ut? Er lamellene slitt bremser den dårlig og bør overhales. Evnt har bla. GS bildeler ny differensial med brems. Gs performance del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå