Gå til innhold

Bypass istedenfor EGR ventil ? M57


stianpedersen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Vudere nå og sette på en Bypass istedenfor EGR ventil. Grunnet meget mye koks i innsuget.

Er dette og anbefale ?

Har lest litt at det tar lengre tid for motoren blir driftsvarm Osv.

Skal vakumen bare blendes av viss man setter på en Bypass?

Kan man ta der eksosen kommer inn på EGR ventil og lage en slags retur på eksosen istedenfor ?

Hjelper det at motoren blir driftsvarm som normalt ?

BMW E39 M57D25

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. EGR(AGR)-prinsippet er som å ha en slange fra rumpa til munnen. ;)

Vakuum blendes av.

Motoren min(M57D30) blir ikke -veldig- fort varm, men det er jo ei heller en liten bensinmotor. La ikke merke til noen forskjell. Har du en defekt termostat derimot, vil du merke at temperaturen ikke er helt rett - uavhengig av EGR.

Skjønner ikke helt hva du tenker på med retur på eksosen...?

Hvis innsuget ditt er full av koks, kan du jo vurdere å rense innsuget. Jeg har gjort det, sjekk link til tråden i signatur.

Har du lest tråden til TRF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Ja jeg har lest litt på tråden til TRF .

Skal prøve og forklare litt med bilde; )

rz3itc5q0nc0rpgnshs3.gif

Har lest litt rundt at eksosen varmer opp kjølevesken.

Derfor tenker jeg på den "return" jeg skriver om.

Tenkte og bare få sette på et U-rør på enden av røret jeg har merket av i bilde.

DannyRS der vakumen kobles på Bypass er det hull inn i røret eller blir den bare blindet av når den står koblet på den "Tappen" ?

Kan man koble turbotrykksmåler på der og ? :o

Også en ting til : ) Har du xenon i grøftelysene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er en varmeveksler mellom eksos og kjølevann i EGR systemet og den har en egen termostat.

Men på det bilde du viser så er ikke denne montert.

126.png

Røret du har merket av er der eksosen vanligvis kommer for å så gå inn i innsuget ditt.

Den blir jo blendet av med en EGR bypass ventil. Skjønner fremdeles ikke helt hva du tenker å oppnå med å bruke en "U" ;)

Hvis du titter på bilen din ser du at det kan bli vanskelig å gjennomføre, og det vil neppe bli noen forskjell. Stengt blir det jo uansett.

Den originale vakuumslangen står festet på en tapp og er blenda av ja.

På min bypass ventil er det et uttak for å måle turbotrykket. Det er ikke alle bypassventiler som har dette, det er ikke nødvendig å ha.

Ikke xenon i grøftelysa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...