Kjexx Skrevet August 24, 2012 Skrevet August 24, 2012 Har byttet vannpumpe, radiator og nivåsensor... Vann nivået er bra men alikevel kommer coolingwater low etter en stund med kjøring. Om jeg stopper etter dette og lar bilen kjøle seg så er det fortsatt riktig nivå i exptank... Fant noe plastikk oppe i exptanken i samme farge som tanken. Usikker på hva det var til. Men.. Hva kommer den alarmen av? Bilen blir jo ikke over normalt varm uansett hvor mye jeg kjører.. Hmm.. Irriterende..
S.Hafsmo Skrevet August 24, 2012 Skrevet August 24, 2012 Er vel kaputt sensor da? Du ser ikke flottøren i tanken når nivået er så lavt at alarmen går.
Kjexx Skrevet August 24, 2012 Forfatter Skrevet August 24, 2012 Sensoren er jo ny...? Alarmen kommer ikke før det har gått en stund heller..
kimmen12 Skrevet August 24, 2012 Skrevet August 24, 2012 Jeg hadde mye tull med denne feilmeldingen også.. Når jeg fikk denne feilmeldingen stoppet jeg bilen og sjekket nivået og da var det ok.. men når jeg stod i ro og ga gass manualt på wire i motorrom klarte jeg faktisk å se at nivået i tanken sank.. Tenkte det måtte ligge en luftboble eller noe som gjorde at det ble sugd til seg.. Prøvde å lufte mye, uten særlig hjelp. Det som viste seg etter mange lys i dashboret ble tent var at vannpumpen var gåen og på vei ut. Helt likt som edit: som svar på din forrige post så skjedde dette med meg også. Gikk kanskje 10 minutter. Etter jeg hadde luftet gikk det kanskje 1 dag.. edit2: Leste ikke hele posten din i farten..
S.Hafsmo Skrevet August 24, 2012 Skrevet August 24, 2012 Sensoren er jo ny...? Alarmen kommer ikke før det har gått en stund heller.. Ahh.. Det la jeg ikke merke til. Trodde denne var mer eller mindre integrert i tanken. Nivået synker ganske mye når du starter, så det kan jo være at det fortsatt er luft i systemet. Du får prøve og parkere i en motbakke og lufte mens maskinen går. Ellers kan det jo være vannpumpa som kimmen nevner (uten at jeg har hørt om tilsvarende før).
Kjexx Skrevet August 25, 2012 Forfatter Skrevet August 25, 2012 Hmm. Ja det kan nok være luft ja.. Vannpumpa er som sagt byttet den og.
LarsBMW Skrevet August 25, 2012 Skrevet August 25, 2012 Kontrollere ledninger og singnaler til/fra sensoren da.
S.Hafsmo Skrevet August 25, 2012 Skrevet August 25, 2012 Hmm. Ja det kan nok være luft ja.. Vannpumpa er som sagt byttet den og. Hehe, jeg er nødt til å begynne og lese hele poster snart. Da tipper jeg på luft eller ledningsnettet til sensor. På E34en får jeg og Coolant Level alarm, selv om nivået er bra og sensoren er ny.
S.Hafsmo Skrevet August 25, 2012 Skrevet August 25, 2012 Hos meg tror jeg det er kabelbrudd, da den kommer med en gang jeg starter bilen. Dette utelukker forøvrig ikke at dette er problemet hos deg, da det kan være lagt inn en tidsforsenkelse i alarmen. Når jeg hadde problemer med kjølevannslekkasje, og ikke sjekket kjølevannsnivå før jeg begynte å kjøre, kom jeg gjerne ut av garasjen og 100 -200m nedi veien før jeg fikk alarm på kjøleveska.
Kjexx Skrevet August 25, 2012 Forfatter Skrevet August 25, 2012 Hmm.. Sannelig ikke godt å si hva det kan være.. Har plenty med varme i apparatet også.
Kjexx Skrevet September 7, 2012 Forfatter Skrevet September 7, 2012 Det er som du sier over her, den kommer etter ett vist antall meter hver gang. akkurat som den ikke er der i heletatt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå