Anew Skrevet August 28, 2012 Skrevet August 28, 2012 Jeg har ett års tid hatt en '08 E61, hvor bakluken i det siste har begynt å oppføre seg merkelig. Et par ganger i juli opplevde jeg at luken ikke lot seg åpne. Når jeg prøver å åpne virker det som om motoren som trekker luken helt inn (i låsemekanismen - har ikke motorisert luke) først begynner å åpne, men så ombestemmer seg og trekker luken inn igjen. Begge gangene i juli lot det seg fikse ved å legge hele kroppsvekten på luka når den gikk gjennom denne "syklusen". Da klikket tilsynelatende luka skikkelig i lås, og på neste forsøk åpnet den seg normalt. Dette skjedde bare to ganger, og var ikke mulig å reprodusere. Verkstedet så på det, men kunne naturligvis ikke finne noe. I dag har jeg hentet bilen på verksted etter å ha byttet en av PDC-sensorene bak (denne hadde pakket sammen i løpet av sommeren). Da jeg skulle åpne luka var det helt umulig. Den går gjennom den samme syklusen beskrevet over, men det samme "trikset" med å legge vekten på luka fungerer ikke. Jeg har ikke sjans til å få åpnet luka. Noen som har vært borti det samme? Noen tips til noe som kan resettes, sikringer som kan dras ut ell.? Det skal nevnes at den aktuelle "nedtrekksmotoren" (i mangel av et bedre ord) ble byttet i fjor - den var helt død da jeg kjøpte bilen. Panoramasoltaket oppførte seg også rart da jeg parkerte bilen - det sto i "lufteposisjon", og sleit med å lukkes. Når jeg prøvde å lukke gikk det gjennom en full lukke-åpne syklus, og returnerte til åpen posisjon. Dette gjentok seg et par ganger, og jeg løste det med åpne det "fullt". Det gikk uten problemer, men dette har jeg aldri sett før. I det hele tatt har det vært bekymringsfullt mye kluss med det elektriske på bilen i det året jeg har hatt den. Jeg begynner å lure på om Lucas er underleverandør... Jeg tar selvsagt med bilen tilbake til verkstedet i morgen tidlig, men det hadde vært interessant å høre om noen hadde vært borti noe tilsvarende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå