shapa Skrevet August 29, 2012 Skrevet August 29, 2012 sitter litt å leker med tenken om å sette en turbo på en bmw e36 320. vet at ikke 2literen er så godt utgangspunkt men nå er det dette jeg har ^^. lurer på åssen dette blir med henhold til godkjenning? tenkte hvis jeg tok på 325 understell, også viste papir til bt at bilen er bremsa på 192 hester (samme som 325), og også at avgassene ikke er høyere vil da dette bli godkjent? eller er det mye vanskeligere en som så? lurer også på hvor folk henter olje til turboen fra? ser på flere prosjekt tråder her inne at de henter du ut fra under manifoilden en plass, men hvor?
JulianS Skrevet August 30, 2012 Skrevet August 30, 2012 Det koster mer å få godkjent med turbo enn å bygge om til m3! Mest sannsynlig må du til tüv i tyskland å få en anbefaling om godkjenning, med syklustest på avgass og full pakke. Da blir det fort veldig kostbart, i tillegg til at det koster å bygge noe som holder og virker problemfritt. Men for all del, du kan jo sende en søknad, men selv om du får grønt lys på søknaden så kan du fortsatt få nei etter å ha byggd for 50k og brukt 50k hos tüv! Kjøp en engelsk M3 og vis begge bilene på biltilsynet etter du har fått svar på søknad, hvem og skru over deler fra M3'en, tilbake å vise ferdig bil. Da er sjangsen for at du gliser forholdsvis bredt ganske stor
brunsame Skrevet August 30, 2012 Skrevet August 30, 2012 Stemmer.. Må til et uavhengi labriatorum å få avgass test, som ikkje kan vær høyere en det bilen har orginalt, koster ca 70 tusen for en sånn test, pluss reise fram og tilbake, var vell et sånt i Finnland og et i Tyskland for et par år siden når jeg dreiv å søkte å sjekka for å få godkjent.. Jeg la heile greia på hylla å bygde banebil istede da det ble sinnsykt dyrt å få dette godkjent, å selv etter at di testene var ok kunne di ikkje garantere at di ville godkjenne bilen..
Morty999 Skrevet August 30, 2012 Skrevet August 30, 2012 Tuv ???? Bare å sende søknad og se hva di sier. Går som oftest bra
brunsame Skrevet August 30, 2012 Skrevet August 30, 2012 Trenger ikkje tuv nei!! Men iomed at denne bilen har kat orginalt, må du til et uavhengi labreatorium for å få avgass tester osv som må ver den samme, eller lavere en utslippet bilen har orginalt.. Der blir det også målt støy osv.. Har du f.eks en e30, e28 eller noe som ikkje har kat blir alt mye enklere, for da var det ikkje krav til noe avgasser.. Kat ble vell påbudt i 1990 eller 1991.. Så har du en bil fra 89 f.eks må du bare legge frem bremse papir på at du har f.eks 250hk, og at bremser osv stammer fra en bil med tilsvarende eller høyere effekt.
shapa Skrevet August 30, 2012 Forfatter Skrevet August 30, 2012 da skraper jeg bare den planen ^^ men uansett, hvor henter man olje til turboen fra? ser man kobler seg opp under manifoilden men hvor?
brunsame Skrevet August 30, 2012 Skrevet August 30, 2012 kobler deg på der den orginale olje trykks bryteren står.. lager deg et t stykke sånn du har både olje trykks bryteren og utak til olje..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå