Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forsikring på bane bilen, biler som kun er momset osv ?

Hvordan funker det, når ev skade, tyveri oppstår ?

Er jo lett å tegne er forsikring, men når uhell og skade oppstår, er det ofte problemer med ikke skilta biler, har jeg hørt. :shock:

Noen, som har noen bra tips ?

Skrevet

De bilen med sort farge på reg.plata er registrert for kjøring utenfor offentlig ferdsel, som f.eks anleggsvirksomhet. Mener jeg har sett det på endel rallybiler. Med slik registrering mener jeg du kan tegne forsikring.

Skrevet

De har blitt strenge på de sorte "rally" skilta. Men mulig man kan ha sånn annleggs opplegg.

Trodde det gikk å forsikre på chissi nr jeg. :shock:

Skrevet

Vi har forsikra veteranbiler uten skilt. De har ikke fått utdelt reg. nr. enda siden de kun er momset inn, og de er registrert på et chassinr. hos forsikringsselskapet. De er forsikra som oppussingsobjekt.

Men vet ikke om det kan gjelde det samme for banebiler.

Hva med å høre med NBF?

Jan Egil Jenssen er teknisk sjef i NBF og kan sikkert svare på noe ang. ekstra forsikring på løpsbiler. Ellers har du jo forsikring via lisens..

(jan.egil.jenssen@bilsport.no)

Skrevet

Hadde brann og tyveri forsikring når jeg hadde bilen min på vinterlagring.

Da tegnet jeg brann/tyveri forsikring for avregistrert motorvogn. Og oppga beløp jeg ville forsikre den for.

Vet ikke om det er annet opplegg med biler som aldri har vært regget i norge.

Var grisebillig også :)

Skrevet

En kompis av meg gjorde det samme. Forsikra ei gammal boble som sto uten skilt. Oppga en verdi på 70 tusen på bobla og lokalet brant faktisk opp og han fikk utbetalt den summen av forsikringselskapet umiddelbart. Men den bilen hadde jo hatt norske skilt tidligere. Vet ikke åssen det er med biler som kun er momset inn og ikke registrert. Men jeg klarer personlig ikke se problemet med det. Ville ringt forsikringselskap og spurt.

Skrevet
Gjensidige gir forsikring på biler uten skilt sist jeg sjekket

Min og har vært det når den står lagret, så har man alt uten ansvar forsikringen, mistenker det er litt ulikt med den norsk bil som er midlertidig avskiltet og en momset bil?

Skrevet

Jeg har tegnet lagringsforsikring på driftebilen, det dekker brann og tyveri når den står på verkstedet, men min bil er norsk da, sikkert noe rnklere når de har ett regne i systemet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...