Gå til innhold

E82 - Varsling om lyspære. Finner ikke ut av det. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en E82 120D Coupe.

Jeg fikk opp en varsling her om dagen om en lyspære som ikke fungerer. Nå har jeg sjekket at alle pærer fungerer, utenom de som sitter innerst i hovedlyktene. Jeg har xenon og jeg har derfor fult lys og nærlys på samme sidene av lykta. De innerste lyser ikke uansett, men det sitter altså lyspærer der. Er det meningen at disse skal lyse når jeg har på fult lyset? Da får jeg jo 4 stk pærer som lyser. Jeg sjekket de pærene og det ser ikke ut som glødetråden har gått på de, så skjønner ikke helt dette her...

Skrevet

Lykten din har en bi-xenonpære i den ytre lykten. Det er ditt nerlys og fjernlys. Den indre lykten er dagtid kjørelys Og har en h8 pære i seg også har du en h3 pære i midten til ringene. Pluss 21 watt blinklyspære ytterst

Skrevet
Lykten din har en bi-xenonpære i den ytre lykten. Det er ditt nerlys og fjernlys. Den indre lykten er dagtid kjørelys Og har en h8 pære i seg også har du en h3 pære i midten til ringene. Pluss 21 watt blinklyspære ytterst

Er det begge de H8 pærene som har tatt kvelden da? Jeg sjekket den ene og den så nemlig helt fin ut, men mulig den har gått uansett. Disse har aldri stått på når jeg har lysbryteren på auto. Da er det kun ringene som lyser, men xenon nærlyset går på i tunneler og når det blir mørkt ute. Har lurt litt på hvorfor kun ringene lyser når jeg har den på auto ettersom bilen er solgt ny i Norge.

Skrevet

Om jeg har forstått det riktig så er det når den står på auto at de indre skal lyse når det er lyst ute og når bilen registrer at det blir mørkt så går den over til nærlys

Skrevet

Regner med at det er samme greiene på alle nyere bmw'r og på min e61 er det slik at når brytern står i auto lyser bare angel eyes ringene så lenge det er lyst ute. Når det blir mørkt begynner nærlysene og lyse. vis det er mørkt ute og bryteren står i auto og jeg svinger til f.eks venstre vil det innerste lyset på venstre side lyse opp, og høyre pære lyser vis jeg svinger til høyre :)

Dette er vel bare på biler med adaptive lys, vis jeg har skjønt det riktig :)

Skrevet
Regner med at det er samme greiene på alle nyere bmw'r og på min e61 er det slik at når brytern står i auto lyser bare angel eyes ringene så lenge det er lyst ute. Når det blir mørkt begynner nærlysene og lyse. vis det er mørkt ute og bryteren står i auto og jeg svinger til f.eks venstre vil det innerste lyset på venstre side lyse opp, og høyre pære lyser vis jeg svinger til høyre :)

Dette er vel bare på biler med adaptive lys, vis jeg har skjønt det riktig :)

Dette må jeg sjekke ut. Kanskje min gjør det også? Ettersom pæra så hel ut og den er jo forholdsvis ny med mye utstyr.

Skrevet

Det virker ikke som om jeg har den funksjonen at de innerste lysene går på når jeg svinger. Jeg sjekket begge de pærene på nytt nå og ingen av de har gått. Skiltpærer og alle andre pærer lyser. Syntes BMW har gått litt tilbake i tid når det gjelder varslingssystemet i bil. Til og med på min gamle 635CSI sto det hvilken pære som hadde gått :/

Skrevet

Du har vel ikke tilfeldigvis skiftet ut noen av pærene med led pære? For da blir resistansen så liten at bilen tror pæren har gått. Ja det er litt rart at bmw ikke har leget bilen så den sier hvilken pære det er. Selv e30'n min som er 25 år gammel sier hvilken pære det er som har gått

Skrevet

På min 120 Coupé slår ikke lysene seg på i svinger på dagtid. Jeg har adaptive lykter... enten så er de av på dagen og kun AE, men på når det er mørkt. Du har 1xH8 pære til hver lykt som er til AE (Angel Eyes). Og 1xD1s pære til xenon på hver lykt.

Husker du bildet av feilmeldingen? Det kan være motoren for adaptive lykten som er gåen (om du har det), mener det ikonet var en smule likt som den normale pære-feilen.

Men veldig rart om du får varsel uten at du finner pæra som ikke fungerer. Vet ikke om den gir utslag om ene skiltlyspæra er gåen f.eks?

Skrevet

Pærene i innerste lykten er for angel eyes ringene, lyser ringene virker pærene.

Slik jeg forstår det har du sjekket 4 stk. pærer foran.

Hva med lysene bak?

Har du sjekket disse?

Blinklys?

Husk også at kan være erstatningspærer bak.

Om en pære går i stykker kan en annen begynne å lyse og ta over funksjonen for den defekte pæren.

Skrevet
Du har vel ikke tilfeldigvis skiftet ut noen av pærene med led pære? For da blir resistansen så liten at bilen tror pæren har gått. Ja det er litt rart at bmw ikke har leget bilen så den sier hvilken pære det er. Selv e30'n min som er 25 år gammel sier hvilken pære det er som har gått

Nei, det har jeg ikke.

På min 120 Coupé slår ikke lysene seg på i svinger på dagtid. Jeg har adaptive lykter... enten så er de av på dagen og kun AE, men på når det er mørkt. Du har 1xH8 pære til hver lykt som er til AE (Angel Eyes). Og 1xD1s pære til xenon på hver lykt.

Husker du bildet av feilmeldingen? Det kan være motoren for adaptive lykten som er gåen (om du har det), mener det ikonet var en smule likt som den normale pære-feilen.

Men veldig rart om du får varsel uten at du finner pæra som ikke fungerer. Vet ikke om den gir utslag om ene skiltlyspæra er gåen f.eks?

I lyktene mine er det xenon ytterst på begge sider, egne pærer til AE og en pære innerst i hver lykt som aldri lyser.

Feilmeldingen var bilde av en lyspære med noen streker rundt. Sjekket instruksjonsboken og det så ut som symbolet som viser at en lyspære har gått.

Jeg har sjekket skiltlyspærene og de lyser...

Pærene i innerste lykten er for angel eyes ringene, lyser ringene virker pærene.

Slik jeg forstår det har du sjekket 4 stk. pærer foran.

Hva med lysene bak?

Har du sjekket disse?

Blinklys?

Husk også at kan være erstatningspærer bak.

Om en pære går i stykker kan en annen begynne å lyse og ta over funksjonen for den defekte pæren.

Har sjekket at alt lyser, men hvis du sier at en pære kan ta over funksjonen av en defekt pære har jeg ikke sjekket dette. Kanskje jeg burde faktisk sjekke pærene og ikke bare se at det lyser på de bak?

• 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...