Gå til innhold

1990 mod E30 318 is... Rasling fra register. Ny strammer?


jonm
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Ja det likte jeg dårlig..! Hvat dæven du i du?:/

Angående tempgiverne så mener jeg att den gule står lengst fram og den blå bak. Har du e36 motor eller nyere en 93? (Må gjerne rette meg) så er det 2 givere til lengre ned på blokka. Disse bruker ikke jeg, men som jeg skrev i tråden hær så bytett jeg den ene giveren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ja det likte jeg dårlig..! Hvat dæven du i du?:/

Angående tempgiverne så mener jeg att den gule står lengst fram og den blå bak. Har du e36 motor eller nyere en 93? (Må gjerne rette meg) så er det 2 givere til lengre ned på blokka. Disse bruker ikke jeg, men som jeg skrev i tråden hær så bytett jeg den ene giveren

Tenker jeg kjøpe meg org forskjermer til vintern igjen om jeg fortsatt har den! :)

Håper det er omvendt da jeg satt den blå fremme! hehe. Ja har e36 motor men vet ikke hvilken årgang det er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Tempfølere så er jeg 99,9% sikker på at den blå (Til motorstyringen) skal stå lengst frem (Nærmest grillen) og den gule (Føler til dashbord) skal stå bakerst (Nærmest coupen)!

Foresten, veldig bra arbeid du gjør, kult prosjekt og bil :D

Håper det! er sånn jeg har satt de! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men på den 94 mod motoren jeg satt inn var det en sort 2 polt dær som den gule står. Den som går til måleren i dashbore.

Så du mener at den svarte skal stå?

Jeg har sliti med sirkulasjon i kjølesystemet nå og bytta termostat ( den var gåen) Men hjalp ikke stå tok jeg ut vannpumpa idag! FY F*** som den satt! brukte slegge og brekkjern og da kom den TIL slutt!! hehe. så da fant jeg ikke ut om den var gåen før jeg starta og banke da men.. må få kjøpt en ny en står uten vannpumpe nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm? har du problem med måleren i bilen da? vist den virker er ikke dette noe å styre med..:) Det er kun for å få måleren i bilen til å fungere. Jeg skiftet pga 1 pol og 2 pol. På e30 nettet må du bruke den føleren/ giveren som er 1 polt. Det er nåkk vannpumpen din. Dette har vertfall vært problem på mine is'er..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm? har du problem med måleren i bilen da? vist den virker er ikke dette noe å styre med..:) Det er kun for å få måleren i bilen til å fungere. Jeg skiftet pga 1 pol og 2 pol. På e30 nettet må du bruke den føleren/ giveren som er 1 polt. Det er nåkk vannpumpen din. Dette har vertfall vært problem på mine is'er..:)

Ja, målern gjør ikke noe utslag.. men kan hende det hjelper når vannet begynner og sirkulere igjen? Håper ihvertfall det hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det vil jeg tru.;) Men vist du bruker motornetett fra e36 vill jeg tru att den sorte skal stå ja? Den er 2 Polt. Men dette ser du på pluggen!? Jeg brukte e30 ledningsnettet vettuh, da min er orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm? har du problem med måleren i bilen da? vist den virker er ikke dette noe å styre med..:) Det er kun for å få måleren i bilen til å fungere. Jeg skiftet pga 1 pol og 2 pol. På e30 nettet må du bruke den føleren/ giveren som er 1 polt. Det er nåkk vannpumpen din. Dette har vertfall vært problem på mine is'er..:)

Ja, målern gjør ikke noe utslag.. men kan hende det hjelper når vannet begynner og sirkulere igjen? Håper ihvertfall det hehe :)

Hvis du har den gule føleren (1 polet) og det ikke er noe utsag på måleren når du har koblet den i, kan det hende det er selve instrumente ditt som ikke funker.

Hvis du tar en ledning i kontakten til den gule føleren og setter den mot jord (karosseri eller motor/kasse) så skal den ha fult utslag i dashbord (Max temp).

Sleit med dette selv. Kjøpte ny føler først, som egentlig ikke var nødvendig for min del :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...