ole_chr Skrevet September 2, 2012 Share Skrevet September 2, 2012 Som emne sier trenger ny motor til min E34 535 1990 Mod. altså en m30b35 Med eller uten girkasse. Motor fra E32 passer. Motor fra E23, E24 og E28 passer ikke da de ikke har feste til motorfestene på riktig plass. Mvh Ole Christian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
team bmw Skrevet September 2, 2012 Share Skrevet September 2, 2012 Motorene er jo like, bare å bruke motorlabber fra E34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole_chr Skrevet September 2, 2012 Forfatter Share Skrevet September 2, 2012 nei motorene er ikke like, på de eldre modellene står oljefilteret nedover og dermed mangler to hull til motorfestene. har motorblokker fra e28 stående og de er lik bortsett fra motorfestet på førersiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Simon Skrevet September 3, 2012 Share Skrevet September 3, 2012 Er du interesert i en s5 silhouette motor? Du må skifte stempler og 2 ventiler samt 1 vippearm! Er en 3,5l ( m30b35 ) motor ac schnitzer fikk 500 ekemplarer av som de stroket opp til 3,7 med kvasse kammer og greinrør! 285 hk, alle orginal hjernene fra ac schnitzer følger selfølgelig med og fartsperra er flyttet opp til 260 km/t! Justerte vippearmene så må en ( eller flere ) løsnet og slått ned i stemplene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet September 3, 2012 Share Skrevet September 3, 2012 nei motorene er ikke like, på de eldre modellene står oljefilteret nedover og dermed mangler to hull til motorfestene. har motorblokker fra e28 stående og de er lik bortsett fra motorfestet på førersiden. det er riktig, men du kan flytte over så det passer, er kun eksossiden som er problem, men det er om du gjør det motsatt. e34 motor i e28 så må du lage nytt feste på eksos siden, innsugssiden passer det så det går fint med e28 motor i e34. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
team bmw Skrevet September 3, 2012 Share Skrevet September 3, 2012 Har en fra E32, M30 B35 Fetsund/Akershus pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole_chr Skrevet September 3, 2012 Forfatter Share Skrevet September 3, 2012 nei motorene er ikke like, på de eldre modellene står oljefilteret nedover og dermed mangler to hull til motorfestene. har motorblokker fra e28 stående og de er lik bortsett fra motorfestet på førersiden. det er riktig, men du kan flytte over så det passer, er kun eksossiden som er problem, men det er om du gjør det motsatt. e34 motor i e28 så må du lage nytt feste på eksos siden, innsugssiden passer det så det går fint med e28 motor i e34. må nok rette litt på deg der morty, det er innsugssiden som er problemet ikke ekossiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet September 4, 2012 Share Skrevet September 4, 2012 Hmm, jaha,? Jeg satt en e28 motor i e34 og fikk ikke noe problem Satt og e34 motor i e28, da laget vi nytt på eksossiden. Skal teste etterpå da jeg har begge deler på verkstedet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole_chr Skrevet September 4, 2012 Forfatter Share Skrevet September 4, 2012 Hmm, jaha,? Jeg satt en e28 motor i e34 og fikk ikke noe problemSatt og e34 motor i e28, da laget vi nytt på eksossiden. Skal teste etterpå da jeg har begge deler på verkstedet kan hende at jeg var litt for snar da jeg så på motoren men fikk ikke hullene til motorfestet til og stemme på innsugssiden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole_chr Skrevet September 5, 2012 Forfatter Share Skrevet September 5, 2012 kjørte en tur til garasjen for å sjekke opp akkurat dette rundt motorfestet på innsugssiden og de er ikke lik på e28 og e34, på e28 står motofestet lengre bak enn på e34. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet September 5, 2012 Share Skrevet September 5, 2012 Ja det stemmer, men setter du på e34 oljehus, så passer det med e34 festene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole_chr Skrevet September 5, 2012 Forfatter Share Skrevet September 5, 2012 Ja det stemmer, men setter du på e34 oljehus, så passer det med e34 festene nei enda du setter oljehuset fra e34 så mangler hullene til motorfestet som kommer fra e34. har begge blokkene hengende i motorbokk og skrudde festene fast på begge motoren å sjekket forskjellen. fordi peilepinnen går gjennom motorfestet på e34 og e28 ligger motorfestet rett bak peilepinnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole_chr Skrevet September 6, 2012 Forfatter Share Skrevet September 6, 2012 ingen som har komplett motor med eller uten gir ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå