HansV Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 Er det noen som kan bekreftet at bensintankene på alle E30 passer om hverandre? Trenger tank til en facelift 318, men preface 55l kan vel også brukes? Noen som har en brukbar tank i Trønderlag eller som kan sendes? Stemmer det at mellomaksling og eksos må demonteres for å bytte tanken?
matsrh Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 Du må nok ha facelift tank på facelift bil og omvendt har jeg skjønt. Mellom aksling og eksos må ned ja.
oddis Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 De passer om hverandre. Bare sørg for at alle slangene går dit de skal. Må ned med eksos, eksosdeksel og mellomaksel ja.
matsrh Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=144890&hilit=+bensin+tank+e30
HansV Skrevet September 2, 2012 Forfatter Skrevet September 2, 2012 Takk for svar. Jeg er fortsatt usikker på om preface og facelift tankene går om hverandre siden halvparten av postene på forumet sier det ene og halvpartn sier det andre. Derfor er det nok tryggest å få tak i en facelift tank. I følge realoem.com er det samme tank på alle facelift modellene uavhengig av motor og karosseri.
Halbakken Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 Min erfaring er at de IKKE passer om hverandre hvertfall
oddis Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 Min erfaring er at de IKKE passer om hverandre hvertfall Hva var det som ikke passet? Innfestningene som den boltes fast i?
oddis Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 Forøvrig kan jeg si at noen av faceliftbilene har 55L tanker. Normalt er det faceliftbiler med 60L tanken som har inboard bensinpumpe. Så har du bensinpumpebrakett foran venstre bakhjul så er det antakelig 55L tank som satt der.
Halbakken Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 Sjekka aldri opp mot bilen, men satte tankene ved siden av hverandre og de så forskjellige ut, mener det var innfestninga som var annerledes ja
HansV Skrevet September 4, 2012 Forfatter Skrevet September 4, 2012 Da skal jeg sjekke hvor bensinpumpa sitter og om jeg finner noe mer info ut fra VIN nummeret. Koed hadde rimelige nye tanker i begge størrelser så det blir nok en ny tank derfra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå