Gå til innhold

Megasquirt MS3X på M30B34, prøveprosjekt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal bygge MS3X på en E28 535i.

Finnes det noen plass jeg kan finne koblingskjema til denne motoren?

Jeg kommer nok til å lage nytt ledningsnett, men er uansett greit å ha noe å gå ut ifra, når jeg skal hente strøm fra tenningen, signal til turteller og lign..

På forhånd takk for all info, kom gjerne med deres erfaringer med MS på BMW'er :)

Skrevet

Om du skal lage nytt ledningsnett så er det jo bare å rive ut hele motornettet:)

Det er motronic 1.3 på denne orginalt, er det ikke?

Skrevet

Det er det jeg også lurer på, har ikke fått tid til å grave så veldig i denne bilen enda.. Må bara ha den klar til iskjøring i Sigdal over nyttår :)

Er motornettet separtert fra resten av bilens el-nett?

Er det 55pin Motronic på E28 535i (M30B34), og støtter Megasquirt MS3X styring av tenningen rett ut av boksen? Hva slags trigger er det? Kun en giver i fordeleren sikkert?

Skrevet

Ja. Ms3 har tenning ut av boksen. Xpansionkortet har også mye annet du sikkert ikke har bruk for og;)

Uansett så er motornettet separert fra bilens lett. Jeg aner ikke hva den har av styring fra før, men om det et motronic 1.3 så har den vanlig vr giver og 60-2 hjul på svinghjulsdempern. Dere ser du nok fort. Resten av følere kan også benyttes. Srkvensiell bensin og tenning krever litt mer arbeid

Sent from my Lumia 800 using Board Express

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...