ohaavi Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 Har nettopp kjøpt ny bil. en 1994 e36 cab, 325, med to sones manuell klima. Oppdaget at det kommer kun kald luft på passasjer siden, mens det kommer varmluft og kan regulere varme/kulde på vanlig måte på førerside. Har sett litt rundt på forumet at det kan være varmeventil som forårsaker at det ikke kommer varm luft inn i kupeen. Stemmer det at når man har to sones klima så er det to ventiler og at den ene kan henge seg opp eller være defekt slik at det bare er en side i kupeen som blir påvirket? Ikke funnet en tråd som belyser akkurat dette.... Noen som vet/har opplevd det samme. Dersom det er varmeventil ligger det en god DIY ute har jeg sett....
Martin80 Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 Det stemmer og det kan være at den ene ventilen har hengt seg opp ja, er sikkert mulig å rense det. Det skjedde på min e36 at jeg ikke kunne regulere varmen, men da var det brudd i ledning ved kontakten på varmeventil. Var da varmt uansett justering. Prøv å dra ut kontakten på varmeventilen, da mener jeg det skal komme varmt på begge sider hvis varmeventilen er iorden. Begge vannslangene skal bli varm.
ohaavi Skrevet September 3, 2012 Forfatter Skrevet September 3, 2012 Har prøvd å ta av kontakten og da skjedde det som jeg har lest rundt om kring at det ble kun varmt men det var på førersiden som fungerte fra før. På passasjersiden var det fortsatt kun kaldt.....
ohaavi Skrevet September 16, 2012 Forfatter Skrevet September 16, 2012 Da har jeg tatt ut å rensa varmeventilen og det viste seg at det var problemet. Varmeapparatet gir nå varme på begge sider og ble også enda varmere på førersiden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå