StasVogna Skrevet September 3, 2012 Skrevet September 3, 2012 Fikk feil på eu-kontrollen; manglende selvoppretting. Bilen har stått lenge, og jeg har bla. skiftet hjelpesnekke pga slark. Jeg kjøpte ny fra Koed, men merket meg at bolthullet i foringa er litt større enn bolten (m10) men ikke stort nok til m12 bolt. Har dratt til med riktig moment, men styringa "henger" på veien fram og tilbake med hjula over bakken. Har prøvd å slakke bolten, og da går styringa normalt, men da er det jo selvfølgelig slakke. Så spørsmålet er da: Må den "kjøres" inn eller er den feil?
StasVogna Skrevet September 4, 2012 Forfatter Skrevet September 4, 2012 Ingen som har kjøpt hjelpesnekke fra koed i det siste?
Morty999 Skrevet September 4, 2012 Skrevet September 4, 2012 legg på ei skive som er like stor som hylsa i midten, rart att den er så hard, er litt motstand i di men ike så rattet blir tungt
StasVogna Skrevet September 4, 2012 Forfatter Skrevet September 4, 2012 Takk for tipset! Skal prøve det. Kjenner liksom friksjonen i rattet når jeg svinger.... Skal forresten rattet gå helt tilbake av seg selv når bilen står med hjula over bakken og motoren i gang?
StasVogna Skrevet September 10, 2012 Forfatter Skrevet September 10, 2012 Kan melde om suksess Jeg demonterte hjelpesnekka igjen, og så at den gamle hadde gnagd seg spor i festet. Lagde et par shims av tynt stål like store som den innerste hylsa på snekka, og plasserte en over og en under. Voila! Problem løst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå