Pin Skrevet September 5, 2012 Skrevet September 5, 2012 Jeg har noen feil jeg går og grubler litt på, og kanskje noen av dere har vært borti det samme 1. Sentralåsen via nøkkelen funker ikke, må låse opp og igjen i døren fysisk. 2. Airbag lampen lyser. 3. Dashen er ikke helt fornøyd, for alt av lys funker utvendig. men kommer ikke opp i dashen, altså har jeg på fjernlys lyser ikke den blå indikasjons lampen, samt grønne piler ved blink, og hvis en dør står open kommer det ikke opp osv. 4. Kjørekomputeren funker ikke når jeg trykker på knappen på venstre siden, står konstant på utetemp 5. Bakdekkene sliter latterlig sjevt, vet jo at dette er bmw sykdom, men det er kanskje 4cm av dekke som blir slitt resten ser nytt ut, noen som vet om et sted de selger noe camber stag eller noe for og justere dette? 6. Brekket er slappt. justeres dette ved selve håndbrekket eller bak under ved kalipperne?
2000Touring Skrevet September 5, 2012 Skrevet September 5, 2012 1) tom for strøm på nøkkelen? 2) feil ved airbagsystem - beltestrammer, og sensormatte er en gjenganger - ta siagnose 5) ta 4-hjulskontrolll og finn feilen, rett opp. 6) grovjusteres ved inni trommelen, finjusters ved brekket
Pin Skrevet September 5, 2012 Forfatter Skrevet September 5, 2012 1.Nytt batteri i nøkkel. 2. uff, blir kvalm av ordet diagnose 5. bilen er senket endel, så feilen er nok der, så tenkte på om da var noen måte og kompansere. 6. Takker
2000Touring Skrevet September 6, 2012 Skrevet September 6, 2012 Hvorfor blir du kvalm av det? Ta bilen til et verksted, eller noen som kan stille diagnose/feilsøke- så finner du raskt ut av det.
Pin Skrevet September 6, 2012 Forfatter Skrevet September 6, 2012 Fordi det er irriterende og betale flere tusen for at en nepe, skal plugge i en pc;) men skal høre med en venn som jeg Tror har tilgang:)
2000Touring Skrevet September 7, 2012 Skrevet September 7, 2012 Nå er det sånn at feilsøking krever kunnskap. Jeg har også Carsoft som jeg bare kan plugge til bilen og få feilkoder, men feilsøkingen kommer jo i tillegg. Det er ikke gitt at man finner feilen selv om man for opp en feilkode. Men jeg skjønner hva du sier, hvis din erfaring er at man bare kobler til PC'n og får opp feilkoder - også slår man seg til ro med det - da er det jo ikke gitt at de har funnet feilen. Men på en annen side - hvis en dyktig mekaniker kobler til PC,n, får opp feilkoder og i tillegg feilsøker og klarer å finne feilene - er det ikke da verdt pengene?
Pin Skrevet September 7, 2012 Forfatter Skrevet September 7, 2012 jaja, fullt forstålig, poenget mitt er bare at det er kjedelig og måtte være avhengig av dette så fort det er en liten fille feil, savner det med eldre biler at det var mye letter og bare få deg fikset i gården selv
spruddel Skrevet September 7, 2012 Skrevet September 7, 2012 Har du bare en nøkkel? Men putt nøkkelen i tenninga, sett den i posisjon 1 i 5 sekunder, av igjen, ta ut nøkkelen og hold inne "låse opp knappen" mens du trykker 3 ganger på "låse igjen knappen" med et halvt sekunds mellomrom vel (altså hold låse opp hele tiden mens du trykker på låse igjen) også slipper du alt av knapper. Da skal bilen låse seg opp og igjen og nøkkelen skal være programmert. Sitt i bilen og ha dørene lukket. Batteriet i disse nøkkelene lades via tenninga og skal ikke skiftes.
Pin Skrevet September 9, 2012 Forfatter Skrevet September 9, 2012 Skal prøve etterpå Spruddel! takk:) bare 1 nøkkel som er El ja, har en reserve som er vanlig. lurer litt på om dette med dashen min kan ha noe med dårlig jording og gjøre, noen som vet hvor jordingspunktet sitter? hvis det er et hoved da og ikke mange rundt om i bilen og motorrom?
Pin Skrevet September 14, 2012 Forfatter Skrevet September 14, 2012 Det med nøkkelen funket ikke:\ kom lyder og lampen på nøkkelen lyste, så jeg vet jeg gjorde det riktig, men funket ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå