Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Som emnet sier, hva er deres drivstoff forbruk? Jeg har automat 177hk 2008.

Min ligger nå på 0.7-0.8 i blanda kjøring. Mistenker litt for høyt forbruk, og ønsker derfor deres erfaringer om dere har samme bil og motor ;)

Gjerne tips/råd om hva som kan gjøre ting bedre om det viser seg å være unormalt høyt!

Stor takk til alle som svarer.

Skrevet

Du bruker trippteller for å få målt forbruket?

Ta deg ein langtur med rolig køyring for å måle forbruket. Fyll opp tanken før og etter. Bruk trippteller.

Korte turer, småkøyting, køkøyring, automat og tung gassfot hjelper til med å få opp forbruket. (seier ikkje at du skyldig i alt dette)

Skrevet
Du bruker trippteller for å få målt forbruket?

Ta deg ein langtur med rolig køyring for å måle forbruket. Fyll opp tanken før og etter. Bruk trippteller.

Korte turer, småkøyting, køkøyring, automat og tung gassfot hjelper til med å få opp forbruket. (seier ikkje at du skyldig i alt dette)

Neida, ingen fare! Bruker teller'n på bilen ja, men er i grunn nysgjerrig på hva andre ligger på. Hadde en feilkode på bilen angående part.filteret som de fjerna (med kodinga), men føler at noe ikke er helt 100% ennå. Den skal på diagnose igjen kommende uke for å undersøke litt mer... sånn til info!

Skrevet

Det er ikke vesentlig forskjell (specs) i forbruk på alle 1'er modellene.

Så ditt forbruk tyder på at du enten står mye på tomgang på pølsekiosken eller kjører i lock på 1ste og 2dre i køkjøring/rånekjøring for å klare å bruke så mye drivstoff.

Vel, en tredje mulighet er at motorstyring er helt på bærtur i og med at du har hatt feilkoder og teet part.filter.

En slik motor skal ligge på under 0.5, selv på tildels frisk kjøring og litt køkjøring (dog hovedsakelig pendler/langkjøring).

Min 116d ligger ihvertfall rundt 0.45.

Skrevet

Har du reset'et på navi'n? Du kan nullstille før du gjør nye beregninger på forbruk. Det finner du i menyen på navigasjon.

Skrevet

Hehe... nei råning er ikke min greie og kjører for det meste mellom alle gira stort sett. Noe bykjøring er det jo... Men han på verkstedet var nysgjerrig på om feilmeldingen har kommet tilbake og ville gjerne ha den inn en gang til for en grundigere diagnose.

Skal poste status når den er tilbake og fått diagnosen... forhåpentligvis er det svar å få!

@fish: Ja gjorde det sist ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...