eravne Skrevet September 8, 2012 Share Skrevet September 8, 2012 Heisann. trenger vist litt hjelp etter å ha lest rundt på mange forum, både her og amerikanske, har jeg enda ikke funnet svaret på hva som feiler bilen. Symptom: bilen starter ikke...... - det er nok strøm på batteri (11.80v) - strøm i alle intrument når jeg vrir om nøkkel. - startkabel hjelper ikke - når jeg vrir om nøkkel er det helt stille og kunn gasswire beveger seg frem og tilbake en gang. - motoren virker helt "død" - prøvd med kodeløsning, låse dør opp og igjen, også vente litt, så vri om tenning og den regla.. ikke noe effekt. Flere ting som kan være årsaken: - def. starter - for lite strøm(men burde kunne dra rundt starter likevel..? ) - defekt kamaksel sensor? Link til tilsvarende bil og problem: http://www.bimmerwerkz.com/forum/5-seri ... 59442.html om noen har gode tips, så sier jeg på forhånd takk. Nb: bilen gikk fint og ble bare parkert utenfor leilgheten, og sto stille i 15 min før jeg skulle starte og da var den død... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikV Skrevet September 8, 2012 Share Skrevet September 8, 2012 11,8 volt er ikke meget. Men stiger volt ikke når du sætter startkabler på? Hvad sker der med lyset i dine forlygter når du drejer nøglen om til hvor bilen burde starte? Det kan være din EWS (Startspærrer) min driller en sjælden gang, så skal jeg bare blive ved med at dreje nøglen til og fra en del gange, så kommer den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet September 8, 2012 Share Skrevet September 8, 2012 Gåen starter.Dårlig batteri.Def.kam.sensor. Du har det jo. Starteren er den dyreste delen her...så du må bestemme deg for hva du vil starte med. Jeg har hatt tilsvarende problem , der starteren tappet batteri. Jeg skifta den , og har fått ny bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet September 9, 2012 Share Skrevet September 9, 2012 hmm første du burde gjøre er jo og sjekke om du får strøm på starter når du vrir på tenning..Gjør du det så er starter gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eravne Skrevet September 9, 2012 Forfatter Share Skrevet September 9, 2012 Takk for mye bra tilbakemeldinger, skal gi det en sjangs.. bilen lager ett klikk også skjer det ingenting... Søkt litt mer rundt og virker som det kan være tenningsbrytern som er defekt. Forsåvel enkel sak og bytte samt ganske rimelig, så starter med den også melder jeg tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eravne Skrevet September 9, 2012 Forfatter Share Skrevet September 9, 2012 11,8 volt er ikke meget. Men stiger volt ikke når du sætter startkabler på?Hvad sker der med lyset i dine forlygter når du drejer nøglen om til hvor bilen burde starte? Det kan være din EWS (Startspærrer) min driller en sjælden gang, så skal jeg bare blive ved med at dreje nøglen til og fra en del gange, så kommer den. selv med startkabler starter ikke bilen. etter å ha byttet batteri, startet bilen på første forsøk, men da jeg stoppet den igjen, og skulle starte på nytt , var problemet tilbake. så det kan virke som noe stjeler strøm. startern? nb: baklysene blinket som diskolys ved siste oppstart... så virket ikke som den fikk skikkelig nok strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet September 9, 2012 Share Skrevet September 9, 2012 MIN erfaring med gåen starter er: konstant strømmangel...klikk (som du sier) ved innslag...og følelsen av starter-starter ikke... Min starter hadde overslag og tappet alt av strøm over natta... JEG tror på starter i ditt tilfelle. Helv...å skifte men sånn er det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eravne Skrevet September 15, 2012 Forfatter Share Skrevet September 15, 2012 karer karer karer.... dette forstår jeg med ikke på, men, tok av både jordingsledning foran og bak, pussa dem samt punktet på bilen, skrudde på igjen.. og vips, der startan. samt at jeg dro ut ledningen til angel eyes.. Så om den fortsatt starter idag blir jeg er gladlaks takk for mye gode innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå