Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 4 weeks later...
  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Med det vedlikeholdet generelt en slik motor trenger og med en 100% sikker mapp går kan da det gå på årsvis. Men det blir bare spekulering uansett.:)alt kommer ant på bruken. Skal man kjøre drifting hver helg og kjøre barna på barnehage og til jobben hver dag sliter man ut en orginal motor og:)

• 5 months later...
Skrevet
er toppakningen som er den største begrensingen nå. når ppf kommer med coopering pakkning til dem så får vi se hva di virkelig er gode for:-)

Noen som vet om dette er kommet?

Skrevet

Blir det noe motor og bil "petrolhaed" ? Eller bare drømmer foran skjermen ? :shock:

Nå yter vel en S54 mye mere på samme oppsett, enn 2JZ. :applause:

Skrevet

Petrolhead: nei ikke kommet noe nytt på toppakning fronten til s54 enda.

mye rundt diskusjonene som er her finner jeg snart ut med min motor. Jeg bygger s54 i e30n min. Jeg har gått for en pt6766 med 1,32ar eksoshus og pt 66mm wastegate for å klare å slippe igjennom eksos pga jeg skal kjøre uåpnet motor altså helt orginal bunndel/topp/bolter og kompresjon. Jeg kommer til å kjøre med låste kammer, midtregister momentet er ikke noe jeg er ute etter værtfall ikke på orginal bunndel. Jeg kommer ikke til å prøve å finne grensene på hva en slik motor tåler orginal, men mellom 5-600whp ser jeg for meg å ta ut. Neste sommer skal turboen få yte max, da med ballangsert bunndel med smidde pryler.

Skrevet
Blir det noe motor og bil "petrolhaed" ? Eller bare drømmer foran skjermen ? :shock:

Både bil og motor er anskaffet, men gjenstår litt tastaturkriging rundt resten...

Skrevet
Petrolhead: nei ikke kommet noe nytt på toppakning fronten til s54 enda.

mye rundt diskusjonene som er her finner jeg snart ut med min motor. Jeg bygger s54 i e30n min. Jeg har gått for en pt6766 med 1,32ar eksoshus og pt 66mm wastegate for å klare å slippe igjennom eksos pga jeg skal kjøre uåpnet motor altså helt orginal bunndel/topp/bolter og kompresjon. Jeg kommer til å kjøre med låste kammer, midtregister momentet er ikke noe jeg er ute etter værtfall ikke på orginal bunndel. Jeg kommer ikke til å prøve å finne grensene på hva en slik motor tåler orginal, men mellom 5-600whp ser jeg for meg å ta ut. Neste sommer skal turboen få yte max, da med ballangsert bunndel med smidde pryler.

Hva med en brukt åpnet aem fra hpf og beholde VANOS? Ser de ligger på nettet av og til.

Om du lurer på hva den tåler, les:

http://www.e46fanatics.com/forum/showth ... p?t=886047

Skrevet

Både bil og motor er anskaffet, men gjenstår litt tastaturkriging rundt resten...

Kult. :applause: Har du prosjekt tråd da ? :D

• 3 months later...
Skrevet

Jeg har lyst på turbo S54 i neste bil, og trenger ikke mere en 550-600 whp. Så lyst til å prøve å kjøre org innmat. Lyst på tidlig spoolup, tidlig ladd og laaangt register.

Hva er den beste turboen til noe sånt tro ?

Og får man mappa org ecu til dette og E85 ? Skal høre med ESS, men kjekt om det er noe flere også. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...