Petrolhead Skrevet September 18, 2012 Forfatter Skrevet September 18, 2012 vet om klin orginal s54 med org komp som bremsa 740whp. men det gjekk en råde til slutt:-) 650whp hadde sikkert gått lenge:-) Hvor lenge er lenge?
Jørgen-A Skrevet Oktober 15, 2012 Skrevet Oktober 15, 2012 Med det vedlikeholdet generelt en slik motor trenger og med en 100% sikker mapp går kan da det gå på årsvis. Men det blir bare spekulering uansett.:)alt kommer ant på bruken. Skal man kjøre drifting hver helg og kjøre barna på barnehage og til jobben hver dag sliter man ut en orginal motor og:)
Petrolhead Skrevet Mars 25, 2013 Forfatter Skrevet Mars 25, 2013 er toppakningen som er den største begrensingen nå. når ppf kommer med coopering pakkning til dem så får vi se hva di virkelig er gode for:-) Noen som vet om dette er kommet?
M3 Yngve Skrevet Mars 26, 2013 Skrevet Mars 26, 2013 Blir det noe motor og bil "petrolhaed" ? Eller bare drømmer foran skjermen ? Nå yter vel en S54 mye mere på samme oppsett, enn 2JZ.
m20b25turbo Skrevet Mars 26, 2013 Skrevet Mars 26, 2013 Petrolhead: nei ikke kommet noe nytt på toppakning fronten til s54 enda. mye rundt diskusjonene som er her finner jeg snart ut med min motor. Jeg bygger s54 i e30n min. Jeg har gått for en pt6766 med 1,32ar eksoshus og pt 66mm wastegate for å klare å slippe igjennom eksos pga jeg skal kjøre uåpnet motor altså helt orginal bunndel/topp/bolter og kompresjon. Jeg kommer til å kjøre med låste kammer, midtregister momentet er ikke noe jeg er ute etter værtfall ikke på orginal bunndel. Jeg kommer ikke til å prøve å finne grensene på hva en slik motor tåler orginal, men mellom 5-600whp ser jeg for meg å ta ut. Neste sommer skal turboen få yte max, da med ballangsert bunndel med smidde pryler.
Petrolhead Skrevet Mars 26, 2013 Forfatter Skrevet Mars 26, 2013 Blir det noe motor og bil "petrolhaed" ? Eller bare drømmer foran skjermen ? Nå yter vel en S54 mye mere på samme oppsett, enn 2JZ. Både bil og motor er anskaffet, men gjenstår litt tastaturkriging rundt resten...
Petrolhead Skrevet Mars 26, 2013 Forfatter Skrevet Mars 26, 2013 Petrolhead: nei ikke kommet noe nytt på toppakning fronten til s54 enda.mye rundt diskusjonene som er her finner jeg snart ut med min motor. Jeg bygger s54 i e30n min. Jeg har gått for en pt6766 med 1,32ar eksoshus og pt 66mm wastegate for å klare å slippe igjennom eksos pga jeg skal kjøre uåpnet motor altså helt orginal bunndel/topp/bolter og kompresjon. Jeg kommer til å kjøre med låste kammer, midtregister momentet er ikke noe jeg er ute etter værtfall ikke på orginal bunndel. Jeg kommer ikke til å prøve å finne grensene på hva en slik motor tåler orginal, men mellom 5-600whp ser jeg for meg å ta ut. Neste sommer skal turboen få yte max, da med ballangsert bunndel med smidde pryler. Hva med en brukt åpnet aem fra hpf og beholde VANOS? Ser de ligger på nettet av og til. Om du lurer på hva den tåler, les: http://www.e46fanatics.com/forum/showth ... p?t=886047
M3 Yngve Skrevet Mars 26, 2013 Skrevet Mars 26, 2013 Blir det noe motor og bil "petrolhaed" ? Eller bare drømmer foran skjermen ? Nå yter vel en S54 mye mere på samme oppsett, enn 2JZ. Både bil og motor er anskaffet, men gjenstår litt tastaturkriging rundt resten... Kult. Har du prosjekt tråd da ?
M3 Yngve Skrevet Juni 27, 2013 Skrevet Juni 27, 2013 Jeg har lyst på turbo S54 i neste bil, og trenger ikke mere en 550-600 whp. Så lyst til å prøve å kjøre org innmat. Lyst på tidlig spoolup, tidlig ladd og laaangt register. Hva er den beste turboen til noe sånt tro ? Og får man mappa org ecu til dette og E85 ? Skal høre med ESS, men kjekt om det er noe flere også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå