Eskildd Skrevet September 9, 2012 Skrevet September 9, 2012 Skulle ut å kjøre en tur for litt siden. Startet opp å alt er som vanlig. Setter bilen i revers og bilen beveger seg ikke, må høyt opp på turtall før den begynner å lirke på seg. Samme når den settes i drive. Etter 20 meter med høyt turtall og såvidt bevegelse. Så bruker jeg trip'n og låser den i 1, så etter litt drar den som normalt igjen. Dette er en bil som har gått 245 k, og etter som jeg vet ikke skiftet olje på girkassen, er også chipet. Kan det være at oljefilteret i girkassen er tett så oljen sliter med å strømme igjennom når den er kald eller noe annet som kan være grunnen?
Ballder Skrevet September 9, 2012 Skrevet September 9, 2012 Bytt olje og filter. Det kan være det som skal til for at kassa kan fungere noen 1000 km til med vettug kjøring, men tror nok kassa er klar for utskifting/overhaling.
bmwmann24 Skrevet September 10, 2012 Skrevet September 10, 2012 Kan og være luft i systemet på automatkassa! vacuumslange hoppet av?
Eskildd Skrevet September 24, 2012 Forfatter Skrevet September 24, 2012 Var under å sjekket sånn snarest etter vakukslangen, men så den ikke ved første øyekast, så kan ikke si noe sikkert om det er den eller om den er der. Har vell også den beryktede gm kassen. Hadde samme problemet idag tidlig, hadde vært kaldt i natt,så det var frost på frontruten. Var lite "skyv" i bilen, men etter 20-30 meter virket den helt fint igjen. Girer helt fint, drar godt, og slurer ikke. Rart... Får vell prøve å bytte olje å filter å se hvordan det går, viss ikke må jeg på girkasse jakt Viss ikke det er noen andre råd noen har å komme med da?
Ballder Skrevet September 24, 2012 Skrevet September 24, 2012 For hver dag du kjører den kassa uten filter/oljeskift, så nærmer du deg garantert en girkasse jakt med stormskritt uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå