02dag Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 Er det bare å kjøre på eller må man ha en spesiell type sparkel for at det skal holde på aluminium? Har noen fine 3-delte felger som har en tekst på senterstykke som jeg har lyst til å fjerne. Jeg mener at hvis ikke stålsparkel holder, hvordan holder da lakk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 Ingen ekspert på dette område selv om jeg har vært borti overflatebehandling. Ser enn på eksempelvis plast er det ofte vanlig å bruke primer til plast i forkant av lakkering. Jeg tror hefte og struktur er nøkkelord her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 Jeg er ganske sikker på at stålsparkel vil sprekke opp igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02dag Skrevet September 10, 2012 Forfatter Share Skrevet September 10, 2012 Kanskje enklere å frese det bort da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 Senterstykke, du mener da senterkopp, altså ikke en bærende del av felgen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 Er det noe forskjell med sparkel på alu enn på stål da? Jeg har fikset flere dype sår i felger med div. sparkel. Pusser med ganske grovt papir først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnyskretting Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 Et lag med glassfibersparkel og etterpå finsparkel burde holde i massevis på noe sånn. Skal mye til for at det slipper. Bare gjøre skikkelig rent og grovpusse først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02dag Skrevet September 10, 2012 Forfatter Share Skrevet September 10, 2012 Senterstykke, du mener da senterkopp, altså ikke en bærende del av felgen? Dette er senterstykket i en tredelt felg, altså ikke senterkoppen. teksten sitter mellom to bolter. jeg tror jeg skal prøve med litt finsparkel jeg. Pusser først med dremelen, så jeg kommer ordentlig nedi. deretter bare å kline på. får heller la det sprekke opp litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå