Gå til innhold

Ulyd 525TDS M51D25 klikke/rasle lyd ingen finner ut av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den samme ulyden som er i denne videoen i motoren min (ikke fullt så ille enda), den begynte sånn smått for ca. 1 år siden (da hørte jeg den godt i f.eks. nedover bakke hvor den hang på gir), nå hører jeg den selv på tomgang.

Lyden er vanskelig å beskrive, men hvis noen kjenner den igjen fra denne videoen og klarer å si hva det er, er jeg veldig takknemlig.

I mitt hodet kan det være alt fra slakt kjede til gåene løftere (at de ikke henger med og "slår" ) , jeg aner ikke.

Klarer ikke å lokalisere lyden, men det kan høres ut som den kommer fra midt på motoren på sjåfør side....

http://youtu.be/I-eErX20s1Y

noen dager er lyden høyere enn andre, noen dager er det så jeg nesten har problemer med å høre den, andre dager kommenterer folk som står 10 meter unna det på tomgang...

Olje og filter har såklart vært skiftet, vakum klokka har vært skiftet, EGR er blendet... Løsnet strammehjulet (spente det opp) til viftereima for å høre om det var noen av komponentene på viftereima, men lyden var lik, så trooor ikke det er noen av de komponentene som er på viftereima, selvom de snurret selvom jeg hadde løsnet strammehjulet så det *kan* være. Det høres ut som det er nærmere toppen, ca. midt på, litt mot sjåfør side av motoren....

Skrevet

Kan det være så enkelt som slakt register kjede?

Det følger turtallet, men ikke helt "statisk" på en måte, når man slipper gassen så går "frekvensen" ned, men som det også høres i videoen, så er det liksom ikke hver turn av motoren det "klikker" , ca. hver 4 omdreining hvis jeg skulle tippe...

• 1 month later...
Skrevet

Funnet ut noe om dette?

Har hatt samme lyd på min Plutselig kom det et smell, og får ikke start.

Når jeg prøver å kjinne, prøver den å starte uten lykke. Vet hvertfatt at én dyse lekker.

Har satt bilen bort for øyeblikket da jeg skrur på min andre bil.

Skrevet

det er samme lyden jeg har...

så det var registerkjedet på din?

vær snill å bekreft hva det var når du finner det ut?..... :-)

Skrevet
Bytter du til en annen brukt motor istedenfor å skifte registerkjedet? Hvorfor?

Usikker på hvor langt motoren har gått, men telleren viser 385k, så er vel gjerne på tide å bytte tenkte jeg. Er en liten stund til jeg drar i gang med det enda, så får se.

Kan ikke bekrefte noe enda, men skal si fra når jeg (forhåpentligvis) blir ferdig :-D

• 7 months later...
  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...