Gå til innhold

Plassering av starter M50B20 motor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg aldri sett nærmere på en M50 motor, men den sitter nok på den som på alle andre motorer.

Ofte på venstre side (innsug siden) bakerst på blokka, starteren skal som kjent dra rundt svinghjul.

Skrevet

Mener vagt huske fra flere år tilbake at jeg måtte av med innsuget, at det var 2 forskjellige torx dim og at jeg måtte skru både undenfra og ovenfra. Dette var en E34 touring som har relativt god plass.

Edit: Googlet på "bytte av starter m50" og fant denne linken: viewtopic.php?f=1&t=150632

Skrevet

Startmotor bytter du fra undersiden. så slipper du og skru av alt. 2stk torx som har 17mm på andre siden. 17 eller 19mm mot blokka mener jeg.

Det er på din bil glenno! som dere forøvrig ikke hadde skrudd i blokka

Skrevet
Startmotor bytter du fra undersiden. så slipper du og skru av alt. 2stk torx som har 17mm på andre siden. 17 eller 19mm mot blokka mener jeg.

Stemmer nok det Azeton, noe årssiden så bare et vagt minne.

Skrevet

Stemmer nok det Azeton, noe årssiden så bare et vagt minne.

hadde bytta ut torksa og satt på mutter og bolt tror det er 17 på mutterne i motor rommet. nei du må ikke av med innsuge har du en tynn arm og skru med oven fra og har en mann liggenes under og hjelper deg så går det for og bytte det :D

• 1 month later...
Skrevet

Hadde helt glemt denne tråden.. Kjøpte starter i går, i dag googla jeg det samme spørsmålet som jeg starta tråden med her, og fant svarene enda en gang. Kjære vene, litt mindre ringnestran i 2013 ja.

Men at det var utvendig torx var en overraskelse. Blir Biltema for å handle verktøy nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...