falconeyes Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Hei! Jeg har akkurat kjøpt og fått denne http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=5391&katid=1273 etter å ha lest meg frem til at denne skulle være den rimeligste og enkleste løsningen for å få koblet til telefonen /m musikk til originalanlegget. Fikk til slutt koblet det til i dag, men har fått 2 problemer. Når jeg vrir tenningen til 1. trinn altså kun radio / klimaanlegg så går ikke displayet på originalanlegget på. Det går derimot på når jeg starter bilen.. (??) Knapper og lyd fungerer som det skal. Dessuten er det noe skurring i bakgrunnen når jeg spiller musikk. Skurringen blir langt tydeligere når volumet skrus opp. Noen som har vært borti dette? Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
falconeyes Skrevet September 12, 2012 Forfatter Share Skrevet September 12, 2012 En liten update! Det ser ut til at skurringen har med å gjøre på volumet fra lydkilden. I mitt tilfelle en iphone 4s. Når volumet stod på maks skurret det, og dette gikk bort da jeg justerte ned volumet på telefonen. Problemet med displayet i bilen er derimot der enda.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Hvordan ser koblingen ut på spiller? Strøm til spiller er koblet via tenningen på bilen, slik at spiller skal skru seg på når tenning vris om. Noe som er gjort med gul/ rød ledning bak spiller? Hvis du har støy fra AUX-device som øker når output fra 'device' øker vil jeg tro at det er fordi spenning ut fra 'device' er høyere enn det max-input på spiller er. Eks: Spiller godtar 0.4V - 3V. Output på ditt 'device' er > 3V. Se også på ledninger/ koblinger for å se om noe er løst/ mangler skjerming e.l. Kan være at støy kommer inn til signalkabel/ input. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå