Frelsaren Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 Har nå en motor som det har tidligere vært automatkasse på, som nå skal nedi min bil med manuell. Lurer på om det er mye arbeid å konvertere den?
camxer Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 Fra det jeg husker så er det slik at om begge motorene har bosch-bosch/siemens-siemens ledningsnett og hjerne så er det bare å sette i og koble til hjernen fra manuell. Om det er bosch-siemens så må ledningsnett og hjerne fra den med manuell byttes over ellers tror jeg det er plug en play så lenge de er fra e36/e34 begge to.
evi Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 Svinghjul må byttes, og du har vel ett lager i veiva som må settes inn i den nye motoren iallefall.
kje Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 Pluggen som hører til automatkassa stripser du bare oppunder innsuget. Hjernen fra denne motoren kan fint benyttes da girkassa har egen hjerne. Den lar du selvfølgelig bare være med å montere, og pluggen kan ligge ukoblet i styreboksen (på sida hjernen). Gjort dette selv med godt resultat
camxer Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 Glemte å nevne svinghjulet ja, men trodde at det er best å bruke hjerne fra manuell eller kommuniserer ikke girkassehjernen med motorstyringen? Om den andre motoren er fra e34 og du skal ha den oppi e36'en din så må du også sette over bunpanne, oljesil og peilepinnerør + peilepinne. Motorfestene er også forskjellige samt eksosmanifold? Er en stund siden jeg var med på å bygge om gamlebilen fra automat til manuell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå