Pinto Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Hei! jeg er gira på og sette på powerfilet på min bmw 316i Comapct! Dette er første gang jeg gjør dette så vil gjerne ha litt info om dette før jeg setter det på 1. Trenger jeg dyse eller noe sånt for å sette på Powetfilter eller kan jeg sette den rett på? 2. Kan dette gi noe skade? f.eks slite motoren fortere osv. 3. Gir dette noe effekt eller bedre lyd? hadde satt pris på om noen kunne ha hjulpet meg! Pinto Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 1. Du trenger ikke noen dyse. 2. Om det skader motoren er det delte meninger om, hvis du rengjør og oljer filteret regelmessig så mener jeg at det IKKE er skadelig. 3. Effektøkning kan du regne med, sikkert opp mot 2 hk hvis du er heldig, men det gir noe mere hissig lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pinto Skrevet September 12, 2012 Forfatter Share Skrevet September 12, 2012 Takk for det! Tror det med å holde oljefilter osv rent går bra, prøve og være så nøye som mulig med bilen min så den varer lengst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Jeg tipper du mister 2hk og slipper 15-20 ganger mere dritt inn I motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skilbert Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Takk for det! Tror det med å holde oljefilter osv rent går bra, prøve og være så nøye som mulig med bilen min så den varer lengst Han mente nok at du skulle ta olje på filteret og holde det rent. Ikke å holde oljefiltere rent (selvom dette selvsagt også er kjekt å bytte en gang i blant) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pinto Skrevet September 12, 2012 Forfatter Share Skrevet September 12, 2012 Åja haha ^^ Er litt blå bår det gjelder det her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skilbert Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Til det du lurer på, så er det mye diskutert om det gir effektøkning, men om du velger å instalere det vil det være veldig viktig at det suger kald luft. Skal altså flyttes så nærme grillen/tilførsel av kald luft som mulig, om den suger varm luft vil du helt sikkert få effekttap og i værste fall fusking. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pinto Skrevet September 12, 2012 Forfatter Share Skrevet September 12, 2012 Utifra det dere sier så tror jeg at jeg dropper det as Virker litt risky og vil helst ha bil så lenge som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 I mine øyne er konfilter for lyden sin del og ingenting annet. At det gir effekt har jeg lite tro på men mange innbiller seg at det gjør det pga lyden. Med mindre du har tenkt å øke effekten med flere hundre hk har det nok ikke så mye å si hvilket filter du bruker sålenge det er rent. Det florerer av skrekkhistorier om konfilter som ødelegger motorer osv, for det er ingen hemmelighet at de slipper inn mer dritt og at det fører til hyppigere slitasje på motoren. Men du kjører trolig i stykker noe annet før motoren tar merkbart skade av det når det er snakk om en så gammel bil/motor. Det jeg skal frem til er at du gjør som du vil, mer effekt får du sannsynligvis ikke så det er smak og behag om man vil ha konfilter eller ikke. Det viktigste er bare at du skjermer filteret litt fra motoren slik at det ikke suger inn varm luft fra motorrommet, det gir effekttap. Plasser det et sted med tilgang til fartsvind og monter ett varmeskjold mellom motoren og filteret så går det nok bra. Motoren kompenserer selv for endret luftmengde, man må ikke "dyse om" som man må med mange forgassermotorer når man bytter til annet filter. Biler med luftmassemåler (tråd inni) kan begynne å fuske hvis man oljer filteret for mye pga oljefilmen som legger seg på tråden og forstyrrer/ødelegger luftmassemåleren. Biler med luftmengdemåler (spjeld inni) tar ikke skade av oljesøl fra filteret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pinto Skrevet September 12, 2012 Forfatter Share Skrevet September 12, 2012 Du gir meg mye nyttig informasjon Jeg trenger ikke mere HK på bilen. Jeg vil bare ha mere grom lyd jeg! Altså, hvis motoren ikke blir ødelagt pga luftfilteret er jeg drit gira på og få det. Jeg er litt usikker på hvor jeg skal plassere filteret siden det er varmt under hele panseret. Men det du prøver og si er: - Plasser Filteret hvor det blåser kaldt. (Ved grillen f.eks) - Oljer Filteret (som egentlig ikke sier meg så mye, men kanskje jeg finner noen som kan hjelpe meg) - Skjermbeskyttelse fra motoren så det ikke kommer varm luft rett inn. Btw, setter stor pris på at dere alle hjelper meg, Håper dette blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet September 12, 2012 Share Skrevet September 12, 2012 Oljefilter tror jeg du missforsto litt, et slikt konfilter skal spayes med en spesiell olje for å fange opp støv og skitt, dette skal vaskes og sprayes med olje en gang i blandt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pinto Skrevet September 12, 2012 Forfatter Share Skrevet September 12, 2012 Ahh, tipper vel at jeg får tak i sånn spray på biltema eller Bilextra? Btw, Gir dette veldig stor forkjell på lyd? fordi jeg ser ikke noe poeng i å gjør dette med mindre det gir meg bedre lyd! Skiftet akuratt potte på bimmern, det gir litt gromlyd men var ikke som forventet. Derfor jeg er gira på dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Farrukh M Skrevet September 13, 2012 Share Skrevet September 13, 2012 bruk sportsfilter i org luft boks. det er det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skilbert Skrevet September 13, 2012 Share Skrevet September 13, 2012 Gir litt ekstra lyd, det skal sies. Derfor jeg bruker det selv, men nå skal jeg gjøre som Farrukh sier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend E30 Skrevet September 13, 2012 Share Skrevet September 13, 2012 Drit i det . Heller kun senk og fine felger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå