Gå til innhold

alt av elektronikk går i spinn ? E36 325i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. da jeg var ute å kjørte iste, merket jeg at det ble dårlig lys i speedo, og resten av elektronikken. da jeg har en importert bil, skrudde jeg på lys. og da gikk alle målere osv (elektronikk sjenerellt) i spinn! så kunne jeg bare kjøre bilen på "tomgang" i første gear. Den hadde 0 strøm. om jeg trykket på gassen var det ingen respons og den var død.

da jeg kom hjem målte jeg batteriet og det var tomt. lurer på om dette muligens kan være dynamoen ? Batteriet var også helt nytt. ettersom jeg tenkte at det gamle kansje var ødelagt siden det ble tomt bare plutselig.

Noen som har peiling? skjedd med før? :?:x

Skrevet

Høres veldig ut som et ladeproblem ja. Kan være børstene eller spenningsregulatoren i dynamoen. En kamerat opplevde det samme på sin m50b20 og måtte bytte børstene. Kurant arbeid ifølge han.

Skrevet
Høres veldig ut som et ladeproblem ja. Kan være børstene eller spenningsregulatoren i dynamoen. En kamerat opplevde det samme på sin m50b20 og måtte bytte børstene. Kurant arbeid ifølge han.

Ja tenkter akkorat d samme. siden det skjer under kjøring da dynamo skal forsyne bilen med strøm. om den ikke gjør d vil jo bare batteriet bli døtt etter kort tid.. Se om jeg får tak i en dynamo :)

Skrevet

Plukk av den du har å les på den :D du en ting du kan skjekke før du kjøper noe.. I bakluka går der en kabel på venstre sida. Ei strømpe ifra karosseri til luke, der bruka lederne å være avknekt. Sjekk den, jeg hadde de problema der før :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...