Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg har hatt lenge problem den den jævla radiatoren. den lekker en del.Jeg tror at det er lokket som var feil, men det jeg lurer på er skal ikke den slangen som er merket med rødt være like varm å ta på som den som er merket med grønt???

motoren er varm men det er bare den som er merkte med grønn som er noe jævla varm, men ikke den andre??

Skal det være slik??

Håper noen har peiling.

fe5bz66tenyjm1fmnr7t.jpg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Høres ut som om du har gåen termostat. Den åpner ikke slik den skal og slipper det varme vannet forbi. Begynn med å skift den. Har du varme i varmeapparat ? Ikke det at det spiller så stor rolle. Termostaten din er gåen...et par hundre kroner. Fort gjort...men ville skiftet termostathus samtididg. Det svarte som begge slangene går inn i. Har en tendens til å krakkelere/sprekke når du skal ha det av...ca.300.- Så skifter du toppen til radiator samtidig...ca.200...Da er du ferdig med det som er billig og verdt å begynne med.

Lykke til

Skrevet

rød er inn på motor, altså vann som er kjølt ned, at det er lunk i den kan godt være. er den varm må du sjekke kjølesystemet.

rød er varm, for der er ut fra motor, når thermostat åpner på sone 90 grader? så slipper den varmt venn ut fra motor og inn i radiator

Skrevet
rød er inn på motor, altså vann som er kjølt ned, at det er lunk i den kan godt være. er den varm må du sjekke kjølesystemet.

rød er varm, for der er ut fra motor, når thermostat åpner på sone 90 grader? så slipper den varmt venn ut fra motor og inn i radiator

Hei igjen. Takker for ditt svar og oppklareringen.

Skrevet

Det skal være litt varme i begge slangene.

Hvis den du ringet rødt rundt er helt iskald,har du enten gåen termostat eller luft i systemet.

Kjølesystemet på E39 er veldig følsomt,og det må være helt tett overalt ellers drar den luft og du får sirkulasjonsproblemer.

Det tar normalt ganske lang tid før termostaten åpner når bilen bare står å går på tomgang,

så bruk god tid når du lufter.

Skrevet
Det skal være litt varme i begge slangene.

Hvis den du ringet rødt rundt er helt iskald,har du enten gåen termostat eller luft i systemet.

Kjølesystemet på E39 er veldig følsomt,og det må være helt tett overalt ellers drar den luft og du får sirkulasjonsproblemer.

Det tar normalt ganske lang tid før termostaten åpner når bilen bare står å går på tomgang,

så bruk god tid når du lufter.

Hei LK

Jeg har litt problem med viften. Når jeg har bare litt luft så går den veldig ujevnt. Kan det ha noe med luft i slangene eller at radiatoren lekker ???

Skrevet
det er bra. da virker det da :)

står du lenge på tomgang, og viskosen ikke funker, da blir begge varm

Good. :) Viskosen høres ut som scania så den virker nok dårlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...