Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blåst ut gassen gjennom overtrykksventilen.

Vasket motor pga sporstoff og fylt opp igjen med gass.

Så testet med ac apparaten på, clutchen på kompressor slår inn og trykket bare stiger og stiger, el kjølevifte starter ikke.

Ser ut som at vifte er ok siden den starter når motor blir varm (vifte med 3 ledninger).

Fikk ikke sjekket noe mer i dag men kanksje det er noen som har vært bort i det før?

Har mistanke på klima panel siden det har vært tull med den etter jeg har montert dynavin (IBUS boks problem). #-o Den er fjernet nå, venter når jeg skal få oppgradert boks fra dynavin.

Har lest på en av USA forum at noen måtte omprogramere klima med NCS expert etter det har vært problemer med IBUS boks?

Takker for svar.

Skrevet

Kan være mulig at EX (ekspansjonventilen) den som skiller lavtrykk og høytrykkk er tett, Hvor mange bar der det på LP siden ? 134a? mange bar stiger den til på HP siden ?

Hilsen kuldemontør :)

Skrevet
Kan være mulig at EX (ekspansjonventilen) den som skiller lavtrykk og høytrykkk er tett, Hvor mange bar der det på LP siden ? 134a? mange bar stiger den til på HP siden ?

Hilsen kuldemontør :)

Ja det er 134a gass. LP siden normalt ca 2-3 bar HP siden stiger opp til 15-20 da slår jeg av AC før det blåser ut gassen igjen. Jeg tror problemet er gass kjøling. Kondenser vifte står stille hele tiden. Men vifte er i orden og ledninger er også ok, og den virker når motor blir varm.

Min forrige e39 hadde vifte som var defekt da AC bare slått av clutchen på kompressor når trykket begynt å stige for høyt og ferdig, ikke noe drama. Her skjer ikke det, går så langt opp at det blåser ut gjenom sikkerhets ventil på kompressor.

Skal koble på tester og se på parameter hva trykksensor viser men vanlighvis hvis den er defekt så slår ikke clutchen en gang.

Skrevet

ok, da er det ikke ex ventil, for da hadde den sugd seg ned......men det sitter en føler som skal kjenne på kondensator temp/trykk. da vill jeg tro at denne er effekt, for da gir den ikke signal til viftene om start og stopp av vifter.....på trykksensor så skal det stå hvor mange bar han vill legge inn på, vill tro det er rundt 11-13 bar....

sa dette deg noe ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...