Sumner Skrevet September 13, 2012 Skrevet September 13, 2012 Hei! har en e36 316 som jeg har kosta på en del og tenker nå på og oppgradere motoren til 318is og har da noen spm angående dette. Hvordan er det og få godkjent dette? Må jeg bytte bremser? Hvilke deler må byttes, kan jeg bruke noe av det gamle som dynamo,starter etc etc? Er det lettere sagt bolt on fra 316i til 318is? Hvis noen lurer på hvilken motor som står i nå er det en 316iM43. Setter pris på svar !
midlertidig Skrevet September 14, 2012 Skrevet September 14, 2012 Har meget lite erfaring med e36, men vil tro at det er 0 problem å få det godkjent sålenge du gjør alt som det skal gjørest, og alt fungerer som det skal. Bremser må nok ikke skiftest før du kommer opp i 328 osv. Kan være jeg tar feil nå, men tviler sterkt på at du må gjøre noe med de! Ta en liten tlf til BMW Norge og spørr de, gir deg nok et solid og konkret svar
MaWeRiCk Skrevet September 14, 2012 Skrevet September 14, 2012 Ja bremsene på IS er samme som 320-325. Det er skivebremser bak og ventilerte skiver forran.
Glenno Skrevet September 14, 2012 Skrevet September 14, 2012 Tips kan kanskje være sammen ligne deler i www.bmwfans.info og www.realoem.com også.
ronnyskretting Skrevet September 14, 2012 Skrevet September 14, 2012 Ja du må bytte til skivebremser bak. Ellers ingenting annet som må skiftes:)
JulianS Skrevet September 14, 2012 Skrevet September 14, 2012 Greit å søke litt, da det er mange tråder om nøyaktig samme emnet her.. Du må bytte bremser foran, er ikke ventilert på 316. Hvis du har skivebremser bak trenger du ikke gjøre noe der. Må vel skifte stabstag også, kjøp det du trenger på koed eller noe så får du kvittering på det. Jeg for min del hadde ikke brydd meg med å godkjenne..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå