Gå til innhold

E30 320i fjusker, dødt speedometer og manisk tempmåler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo.

Har kommet et problem med E30n.

Først begynte den å gå litt ujevnt, og tempmåleren bevegde seg litt fram og tilbake under kjøring.

En dag eller to senere døde speedometeret, og bilen fjusker noe jævlig. Imens den fjusker, spretter temp måleren frem og tilbake, som om den var besatt. Mellom rødt og blått, og med såpass fart at man kan høre den stopper mekanisk og ikke klarer bevege seg lengre mot noen av sidene. Ved full gass går det bra, og i litt skarpe svinger.

Svinger jeg skarpt til høyre, går tempmåleren ned på omtrent blå og holder seg der til jeg er ferdig med svingen.

Svinger jeg til venstre, går tempmåleren opp på rødt og holder seg der til jeg er ferdig med svingen. Bilen fjusker KUN når tempmåleren klikker, ikke ellers.

Noen som har vært borti noe lignende? :lol:

Skrevet

Ingen som har vært borti noe lignende?

Er 320i preface forresten, om det har noe å si. 86 modell med L-jetronic.

Skrevet

Den er jææævlig tungstartet også... Starteren går ikke rundt. Veldig mulig det bare er innslagsreleet som er dårlig, men jævlig merkelig at det skulle komme samtidig som alt det andre :lol:

Skrevet

Jepp. Har prøvd det i flere biler, og det funker perfekt der. Har også ladet det og prøvd, men det var samme greia.

Jeg skulle flytte bilen forresten, og den ville ingenting. Så jeg tok en jekkestang og slo på starteren, dytta litt rundt på ledningene rundt der og i tillegg tok jeg ut og satt inn igjen bensinpumpereleet. Da starta den og gikk fint som bare det :lol: Hadde ikke tid til å kjøre den, bare flytte den 5 meter, så den ble ikke akkurat varm på "turen". Fikk derfor aldri sett om speedometeret fungerte, eller om tempmåleren ble manisk. Men da bør startproblemene og den dårlige gangen komme av ENTEN innslagsreleet, ledningsnettet rundt starteren og nedi der eller bensinpumpereleet. Eller en kombinasjon :P

Jeg har hatt veldig lite tull med bilen generelt, men før hver EU-kontroll virker det som om den har spart opp problemer i to år og setter de til verks :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...