sm0k3d Skrevet September 14, 2012 Skrevet September 14, 2012 Hei. Har fått tilbake melding fra kamerater om at hvis jeg gir på i høyt turtall, så kommer det en gass i baksetene som svir i øynene. Noen som har peiling? Er katalysator gåen? Kjørte i går, så ligger i ca 90-100kmt, så virker det som at hele bakstillinga eller hjulet er løst, men hjulet er ikke løst. Noen som har peiling på dette? Takker for alle svar!
ronnyskretting Skrevet September 14, 2012 Skrevet September 14, 2012 Kan kanskje være hardykopling som er gåen da..
sm0k3d Skrevet September 14, 2012 Forfatter Skrevet September 14, 2012 Jeg vet at hardykoblingen er litt gåen, men jeg trodde det ikke ville bli så ille, men det er kun når det regner. Kjørte idag, å da var det ikke noe med bakstillinga.
ronnyskretting Skrevet September 14, 2012 Skrevet September 14, 2012 Jeg satt på i en e36 en gang med gåen hardykopling. Den ristet ikke alltid, men av og til. Og da ristet det noe helt jævlig også. Jeg ville prøvd å skifte den først hvertfall å se. Er nok bare tilfeldig at det skjedde kun ved regnvær.
sm0k3d Skrevet September 14, 2012 Forfatter Skrevet September 14, 2012 Ja, får nesten bare bestille en ny en;)
bmw-E30 Skrevet September 15, 2012 Skrevet September 15, 2012 Hardyen er nok problemet med ristinga, kommer i visse turtallsområder? Hardyen lager hvertfall ikkje den lukta som du beskriver. Men god gammel katalysator kan lage ganske ufine lukter
sm0k3d Skrevet September 15, 2012 Forfatter Skrevet September 15, 2012 Ristinga kommer hvis jeg gir på. Får bare ta å bytte ut katalysatorn med noen rør:)
bmw-E30 Skrevet September 15, 2012 Skrevet September 15, 2012 Bytt hardy du og bytt ut katten med rør. Husk at visst bilen din er regga etter 1989 er katalysator påbudt ved eventuell EU-kontroll
sm0k3d Skrevet September 15, 2012 Forfatter Skrevet September 15, 2012 Ja, er en 93 mod. Vet at det er påbudt med kat på eu. Men får jeg noe mer effekt av å ta den av? Et par ting til; når bilen er kald, drar den opp til 2000omdr, så virker det som den sperrer til den blir dratt over 3000, og etter det er den som normal. Men det er kun når den er kald. Jukser litt også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå