Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistet trykket på Clutch pedalen over natten, noen som har en ide om hva det kan være?

Funket fint dagen før, så bare "bånnet" dagen etter.. Har ikke sjekket Bremsevæske nivået enda, men vil bare forhøre meg om noen har hatt et lignendes problem? Kan det være Slave sylenderen? :(

Skrevet

Siden ingen hadde et svar på det så skal jeg forklare hva som feilet pedalen i tilfellet neste man får bruk for dette infoet. Vel på clutch systemet er det i hovedsak 3 ting man må sjekke ved denne feilen.

Start først med å sjekke nivået på bremsevæske beholderen!!!!

1."Master sylinder" det er den man "aktiverer" ved trykk på pedal

2. "Slave sylinder" den er plassert på girkassen rett ved Clutch partiet ca. Denne er da festet med 2 bolter, også går det inn et stag inn innsiden av girkassen. På min bil var det nemlig denne (slave sylinderen) begynte å lekke der shaften/staget går ut i girkassen, med andre ord jeg fikk en del væske inn i girkassen. Da var det bare å få byttet denne å få systemet luftet sjikkelig, bruksarvisning på Bleeding/lufting fant jeg på youtube! Det er viktig å få gjort det riktig slik at du får ut mestepartet av lufta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...