Magnum 310 Skrevet September 16, 2012 Skrevet September 16, 2012 Hei. Har en drøm om å bygge om min 520 til m5. Tenker da å kjøpe en komplett donorbil fra utlandet(tyskland/sverige osv) og flytte alt over til mitt karosseri. Vet det er folk som har fått godkjent dette, men har alle vørt i tyskland på tuv/dekra? Visst ikke, hva trengs av papirer for å kunne gjennomføre dette? Om noen har dokument som behøves blir jeg sjeleglad om du/dere er villige til å dele de med meg! Angående vekt så er min org. Automat, så jeg har kanskje noen ekstra kg i vognkortet i forhold til biler Med manuell. Mvh
Mikael-B Skrevet September 19, 2012 Skrevet September 19, 2012 Det absolutt enkleste er å sende en søknad hvor du spørr din lokale stasjon om hva de krever av dokumentasjon og hva som de mener må gjøres. Med E39 M5 ombygging trenger du nødvendigvis ikke til TUV/Dekra for å godkjenne. Uansett må reservehjulsbrønn byttes. Noen stasjoner krever at dette skal gjøres og godkjennes av karosseriverksted, mens andre sier du kan gjøre dette selv.
camxer Skrevet September 19, 2012 Skrevet September 19, 2012 Det er bra at bilen din er automat siden biltilsynet er nemlig ganske anal når det gjelder maks tillatt frontaksel vekt. Den må du ikke overskride under oppbygging, men med automat skal det være litt ekstra vekt å gå på Du må se i vognkortene til bilen din og donorbilen og sjekke. Man trenger ikke kappe i reservehjulsbrønnen om man lager customeksos med litt stor dimensjon og har bare en lyddemper bak, men ser jo desidert finest med to hehe...
Mikael-B Skrevet September 19, 2012 Skrevet September 19, 2012 Hjulbrønnen byttes mest pga. den er det som skiller vanlig 6. syl og 8. syl fra M5. De fleste stasjoner krever at du bytter denne for å få likt kaross som M5 ved ombygging.
Magnum 310 Skrevet September 19, 2012 Forfatter Skrevet September 19, 2012 Takk for svar folkens! Får bare starte med en søknad og krysse fingrene da. Tviler igrunn, for 4mnd siden sendte jeg inn søknad ang. ombygging av e30 min og har fortsatt ikke hørt et kvekk fra de. Prøvd å purre også, men blir bare sendt hit og satt over dit. Ang. vekt håper jeg det går greit siden min er automat, viss ikke får jeg ta ut litt høytalere, cdspiller osv. Hjelper på, hehe.
Magnum 310 Skrevet September 19, 2012 Forfatter Skrevet September 19, 2012 Ser i vognkortet at tillatt totalvekt er 1975kg!! Det burde jo absolutt holde Bilen ble ikke registrert i norge før i 2005, så jeg må nok vente 3 år i tilfelle..
TurboLag Skrevet September 19, 2012 Skrevet September 19, 2012 er ikke bare totalvekt som er viktig, men akselvekter og..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå