Gå til innhold

Bil lys i henhold til kobling av musikk anlegg.

Share

Anbefalte innlegg

Hallo!

Har koblet en veldig "standard" sub til en forsterker og videre til Stereoen, etter jeg gjorde dette så var alt av lyd helt normalt i forhold til sub og høytalere. Altså den funker bra!

Men når jeg gjorde dette ble det ene baklyset, framlyset og instrumentpanel lyset borte. Det lyser ikke mere.

Har snakket med noen bekjente om dette og de sier at det har noe med koblingen av anlegget å gjøre.

(Noen sikringer går også). :evil:

Noen som har noe peiling på å fikse dette?

Har egentlig ikke så mye peiling angående elektrisk innenfor bil og kjøretøy.

BMW 318i 1994

Sub 250w

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det har noen sammenheng hvis du ikke har koblet remotekabelen til parklys

Du har antagelig overslag ett sted. Hvis du brukte bakluka mye kan du sjekke ledninger mellom den og karosseri.

Det kan også være i forbindelse med baklykter hvis det var der du holdt på.

Har du problemet hele tiden kan du ta ut pærene til parklysa og se om det blir grei hvis det er så enkelt som de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Sendte den på reprasjon og fikk den tilbake etter noen timer, da skiftet de sikringer og pærer.

Altså sikringer og pærer kan jeg skifte selv, trenger ikke å sende den inn på reprasjon for å fikse det... (700kr for rep :evil: .)

Kjørte i 10minutter så gikk sikringen. pærene gikk til hælvette...

Btw; for 2måneder siden så kom det ulme røyk ut fra dashbordet... 2uker etter det skjedde altså det at det ene baklyset ikke funket, og instrumentpanelet heller ikke lyste.

Har koblet ut strømkabelen til forsterkeren fra batteriet og ISO ledningene tok jeg ut fra spilleren.

Da funket det greit helt til sikringene gikk.

Den sikringen skal være på 5amp, den blir ødelagt på 30amp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Sendte den på reprasjon og fikk den tilbake etter noen timer, da skiftet de sikringer og pærer.

Altså sikringer og pærer kan jeg skifte selv, trenger ikke å sende den inn på reprasjon for å fikse det... (700kr for rep :evil: .)

Kjørte i 10minutter så gikk sikringen. pærene gikk til hælvette...

Btw; for 2måneder siden så kom det ulme røyk ut fra dashbordet... 2uker etter det skjedde altså det at det ene baklyset ikke funket, og instrumentpanelet heller ikke lyste.

Har koblet ut strømkabelen til forsterkeren fra batteriet og ISO ledningene tok jeg ut fra spilleren.

Da funket det greit helt til sikringene gikk.

Den sikringen skal være på 5amp, den blir ødelagt på 30amp!

du bør ikke sette i større sikringer enn anbefalt.

ulmerøyk sier du? bør kanskje sjekke over ledninger i dashen da?

siden det var etter dette du fikk problemer.

her har du sikkert kortslutning en plass..

ville nokk begynt med å sjekke i dashen etter hvor det kom ulmerøyk fra..

du kan jo risikere at hele bilen tar fyr om du ikke får fikset dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...