Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her for litt siden begynte ABS lampen min å lyse av og til på helt tilfeldige tidspunkt. Var å hadde bilen på diagnose, og fant at det var registrert feil på bryteren som sitter på bremsepedalen???

Grei nok tenkte jeg, så jeg kjørte hjem å skrudde ut bryteren. Men her var det jo bare en enkel av/på bryter med to poler som fungerte utmerket når jeg målte med multimeter.

Så, hva kan være feilen?

Vil nevne at av og til lyser den ikke i det hele tatt, av og til kommer den etter en god stund og av og til kommer den med en gang. Uavhengig om jeg bremser eller ikke, regn, sol, vått, tørt, brens, ikke brems, OSV.

Jeg er nødt til å fikse dette litt fort pga etterkontroll av bilen så det begynner å gå meg litt på nervene nå :x

Skrevet
Kan vel gjerne være en abs føler som er gåen. Var borti noe lignende på en skoda om at abs lyset kom og gikk. Det viste seg at den ene føleren var gåen og måtte byttes.

Ja, jeg trodde også det, men han som utførte diagnosen sa at han ikke fikk feilmelding på noen av sensorene, men noe inni bilen, mest sansynlig på bryteren ved bremsepedalen.

Jeg er ganske grønn når det kommer til ABS systemet :?

Som sagt, jeg tok ut denne bryteren å testet den, men den virket helt fint. Enkel + og - av og på bryter.

Er det noen her på forumet som er en racer i bilelektro?

Er automatiker/elektriker av yrke, så dette burde jeg kunne, men er ikke så kjent med hvor omfattende slike systemer er i bil.

Skrevet

Kan det tenkes at den bryteren ikke er 100%..at den fjusker innimellom ? Tror jeg ville byttet den først for å utelukke den, koster sikkert veldig lite :wink:

Vet du mer nøyaktig hvilken feilkode det viste ?

Skrevet

Sjekk og mål ABS sensorene, sjekk kransen og etter brudd. rist i ledningsnette kansje litt risting på abs sensor i tilfelle brudd i ledningspolen inni abs?. jeg vet ikke men det er noen tips :).

Skrevet

Hei! Hadde akkurat det samme problemet du nevner her bare i min e46. Diagnosen var da en abs føler. Prøv å få tatt en diagnose når lampen lyser slik at feilmeldingen ikke forsvinner når den `funker`

Skrevet

Feilmeldingen forsvinner ikke av seg selv..etter at det har oppstått en feilmelding er det ett fett nårtid diagnosen blir tatt, det spiller ingen rolle om lyset er av igjen, feilmeldingen er lagret inntil den blir slettet med diagnoseverktøy :wink:

Skrevet

Jeg og hadde samme problem på e46, der det var en abs føler som er gåen, du kan bare måle de selv på kontakten bak felg osv, de skal ha ca mellom 900-1100 Ohm om de funker ;) ... men i og med at den kommer å går så er det nok bare dårlig kobling i en av de, så kansje lurest å få en diagnosetest igjen, etter å ha byttet den bryteren. Regner med at abs computeren ikke tuller sånn når de ryker? :s

Skrevet

Fant ut av det nå :) Det var noe dårlig kontakt på en trykksensor eller noe sånt på ABS pumpa under panseret ;) Bare å rigle litt i ledningene så funket det helt topp :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...