Gå til innhold

BMW E38 740i 4:3 Navigasjon - flimring - ingenting fungerer

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Som topicen sier, skjermen flimrer hele tiden, jeg trenger ikke å skru på en gang - så lenge tenningen er på flimrer det hele tiden, mest på nederste delen av skjermen. Dette fører til at ingenting av radio, cd, navi fungerer. Skrur jeg på slik det røde lyset lyser (som indikerer at enheten er på) så er det ingen forskjell.

Noen som vet om dette skyldes problem med selve skjermen (4:3 MK2) eller om det kan være noe brudd i kabler eller lignende?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Vel, da har jeg byttet til 16:9 og får akkurat samme feilen. Noen som har peiling? Jeg mistenker nå GPS enheten i bagasjerommet, men det er litt skudd i blinde. Har ingen lyd, ingen bilde, ingenting. Bare streker på skjermen som flimrer svakt. Har testet med flere headunits både 4:3 og 16:9 men får som sagt samme feilen.

Forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da har jeg byttet til 16:9 og får akkurat samme feilen. Noen som har peiling? Jeg mistenker nå GPS enheten i bagasjerommet, men det er litt skudd i blinde. Har ingen lyd, ingen bilde, ingenting. Bare streker på skjermen som flimrer svakt. Har testet med flere headunits både 4:3 og 16:9 men får som sagt samme feilen.

Forslag mottas med takk!

har du testet med å resette bilen?(koble av minus og vente 10-30minutter)

lyd og bilde går vell gjennom gps også ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet hard reset med batteriet ja, samt ta ut sikringen osv.. Det er navipakke ja, har forsøkt å ta ut cden uten at det hjelper. Alt ser ut til å fungere greit i bagasjerommet - men det er jo noe som ikke fungerer tydeligvis!

GPS enheten i bagasjerommet kanskje? Eller brudd i kabler frem til headunit? Huff.. grøsser ved tanken på kabelbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått lyd, men skjermen er fortsatt svart. Lyden kutter gjerne etter et par minutt. Må da skru av og på for å få lyd igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...