Smenny Skrevet September 18, 2012 Skrevet September 18, 2012 Hei, har et problem med en 97 520i hvor den tilfeldig bestemmer seg for at den ikke lenger vil gå på tomgang. Som regel i lyskryss etter jeg har kjørt et par minutter, men det er ikke alltid. Skjer ikke ofte heller, kanskje hver andre eller tredje gang jeg kjører så skjer det en eller to ganger. Høres litt ut som det er vakuum lekkasje, men har sjekket med startgass, og det skjer ikke noen endringer på turtallet. Høres ut som det kommer fra der slangen fra luftfilteret går inn i inntakmanifolden, men skal vel kanskje være sånn. Katalysatoren er tett, og har blitt boret hull i (Forrige eier...), kan det ha noe med problemet å gjøre? Tidligere eier påsto den pleide å fuske noe vakent så og si hver eneste gang han kjørte, men etter jeg kjøpte den har det ikke skjedd en gang. Han hadde hatt noen som hadde sett på den, og påsto det var noe galt med veivaksel posisjons sensoren. Stemmer symptomene med at den har tatt kvelden?
D.Toft Skrevet September 18, 2012 Skrevet September 18, 2012 du har vei og kam aksel sensor symptomer. ta diagnose for sikkerhets skyld, og bytt begge.
Smenny Skrevet September 18, 2012 Forfatter Skrevet September 18, 2012 Okei, takk skal du ha! Har bestilt carsoft, så får håpe det kommer om ikke så lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå