TeslaCoil Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 Hei Nå nærmer vinteren seg og vi har bestemt oss for å bytte ut E46 320d, med noe litt kjekkere! To biler som virkelig interesserer, er E46 med 3.0 og M3 chassis (helst prefacelift), og E60 525da m-sport. Hva hadde dere valgt, og fortell gjerne hvorfor? Ting som er viktig: 1: Bilen må gå "bra!" For meg betyr det noe ala E36's 328, så bør ikke være vanskelig å tilfredsstille dette punktet! haha 2: Pålitelighet, lave driftskostnader 3: Grei forsikringspris. (Vi er begge 24) 4: Jeg liker svinger til tider, så kjekt om bilen også gjør det! Uten å velte i setet, og samtidig føle at bilen er fast (krengning) Dette skal være en bil vi kommer til å ha i mange år. gjennom jobbytte, senere huskjøp, pendling og masse langturer til utland osv. Dette blir også litt nytt vs gammelt. Har de siste årene ignorert at E60 eksisterer, men har nå altså åpnet øynene for den. Jeg er ute etter en bil som er helt herlig å kjøre, og som er villig til å dra på, når kongen befaler! Har aldri prøvd en E60, ei heller en 3-serie med 330i, så deres meninger og tilbakemeldinger er viktig. Ser også at på E60, får man utrolig mye mer for pengene når det kommer til ekstrautstyr. I tilleg 12års rustgaranti (etter 04?) Så i dette tilfellet virker det som 330 blir dyrest på alle mulige måter. (forsikring, "ombygging", forbruk, lakktilstand) Kan sikkert virke som om jeg allerede har bestemt meg for E60, men jeg er ekstremt usikker, og spør derfor her! Hvis det har noe å si, så bytter jeg alltid de defekte delene selv i delt lokale, med løftebukk. Setter stor pris på svar! Er tross alt ute etter en god bil som holder seg og gleder lenge. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 Forstår ikke helt hvordan du kan sette de bilene opp mot hverandre? E60 for meg er og blir en familie øse. De er veldig behagelige å kjøre men kjennes jo ikke direkte kvikk ut, selv om disse går relativt bra med 3 liter diesel! E46 gir deg det du leter etter i svingene men er på langt nær like "behagelig" som en e60 på langtur. Kanskje du burde se litt på e90? Men dette er nå bare min mening Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TeslaCoil Skrevet September 19, 2012 Forfatter Share Skrevet September 19, 2012 Forstår det ikke helt jeg heller! Har egentlig bare funnet 2 biler jeg liker, og nå må jeg velge en. E90 liker jeg faktisk ikke utseendet på, så da er det tåpelig å bruke rundt 200k på en. E92 liker jeg veldig godt, men da blir det 320i/320d. Og liker ikke helt turbofirer. Pluss det vil bli spinkelt med utstyr. Er nok midt i en fase mellom ungdom og voksen, der jeg ser likt på "stort og behagelig" vs. "sporty coupe". Er ikke ute etter å kjøre gris eller fort, men liker godt suget når man akselererer opp til fartgrensen hvertfall. Og at man kan holde fartsgrensen gjennom svingene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 "Skal jeg kjøpe moped eller motorsykkel" blir spørsmålet. Hva jeg oppfatter, så vil du ha en mer praktisk bil. En 525d LCI er ingen sinke i trafikken, og den et jo nydelig å se på med M-sport pakke. Den er stor, god og superkomfortabel. En E46 blir vel for upraktisk, hvertfall som coupe. Spørs øyet som ser. Jeg ville uten tvil gått for en 525D LCI. Ang E92, så har ikke de turbo på bensinmotorer. Hvertfall ikke min 320i Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TeslaCoil Skrevet September 19, 2012 Forfatter Share Skrevet September 19, 2012 Haha..misforstått e92 320i jeg da! Har stort sett vært fornøyd med e46en, men på langturer og generelt sett på norske veier, har vi følt oss litt som sprettballer på et flytoalett i turbulens. Har også hatt en e36 coupe. Var koselig og fin på mange måter, men stress å stable bestemødre i de coupeene! Hehehe. Bestemor skal jo storhandle ukentlig, og i tillegg hentes på kveldsskift, eller kjøres til tupperware party. Var vel en del av grunnen til at vi gikk over til sedan og diesel. I tillegg liker vi å gå på IKEA. Så plass er alltid greit! Det er også greit å ankomme hotell i utlandet, uten årets hodepine. 525LCI, er det 2007-2010 versjonen? Vi har nok ikke råd til noe annet enn 04-05 modell med 2,5l..Er den ubrukelig i forhold? hehe Kan være vi er heldig og finner en 07+ billig når snøen har falt og lagt en stund. Kjekt å få høre folks meninger forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 Faren min hadde en E61 525D LCI. Mener det er 07-10 ja. Ser lett når det er automat, da har de fått "kobra spaken". Han var knall fornøyd med den bilen, og jeg er sikker på at han angrer på at han solgte den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 Hehe, hadde jeg måtte stable bestemødre hadde det lett blitt E60 Har hatt med gamle mormor i E46'n hu datt jo regelrett ned i sete.hehe.. Har sett en del på E60 selv. Du må nok ta med i vurderingen av tidlig E60 begynner å få en hel del små feil, de kan nok bli ganske så dyre i framtiden tipper jeg. Spesielt elektriske problemer som ofte det blir noen lapper ut av. Men nå kjøper vi vel ikke biler for å spare penger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 Hehe, hadde jeg måtte stable bestemødre hadde det lett blitt E60 Har hatt med gamle mormor i E46'n hu datt jo regelrett ned i sete.hehe.. Har sett en del på E60 selv. Du må nok ta med i vurderingen av tidlig E60 begynner å få en hel del små feil, de kan nok bli ganske så dyre i framtiden tipper jeg. Spesielt elektriske problemer som ofte det blir noen lapper ut av. Men nå kjøper vi vel ikke biler for å spare penger Riktig,så ville lakt i noen ekstra kroner å kjøpt en rimelig ny med speka av utstyr,så skal du selge senere så blir den ikke så tung solgt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TeslaCoil Skrevet September 19, 2012 Forfatter Share Skrevet September 19, 2012 Det er helt riktig! Hvis ikke det koster litt, har man funnet feil hobby! Får håpe og krysse fingrene for at prisene går i vintermodus. Hehe Det jeg har tenkt mest på, er egentlig standen på turbo. Men vi får se! Er ihvertfall takknemlig for koselige tilbakemeldinger. Takker for tips babjorn! Skal ha det i bakhodet under letingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 Men så klart mye styres av lommeboka å hvor mye man vil legge i bil. Er tap uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TeslaCoil Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2012 Tenkte å ta opp lån om en måneds tid. Lurer på om jeg går fra 04 525d til 04 530d med 218hk. Finner jo med M-sport, lav km og til gode priser! Facelift 525d koster 100k++ mer enn jeg får samboeren med på. 240-260k er vel grensen på budsjettet. På finn.no fant jeg en 05 525d m-sport med 176000km til 220K (billigste, pluss feil farge, ikke shadowline) Samtidig fant jeg to sorte 04 530d m-sport med 140k/155K km til 260K (sort helskinn,navi,cruise,xenon++) Håper de synker litt til i pris neste 1-2 månedene, eller evt prute litt. Må si de 530d frister noe salig Kan ta en trinn-1 hos han TRF-fyren her inne etter et år eller to også. Hva hadde dere valgt (525d vs 530d), og er det verdt det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TeslaCoil Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2012 Tenkte å putte på disse, fra GS til 3,6K Ellers blir det tonede ruter, tonede frontlykter, sort bil, shadowline, sorte nyrer og sort skinninteriør. Interiørlister bytter jeg til sort høyglans. Clean og shiny. Tror jeg vil trives med 530d. Har vel så godt som bestemt meg for den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalleklovn Skrevet Desember 1, 2012 Share Skrevet Desember 1, 2012 Tror jeg ville sett etter en 525 lci. Gå ned i motor for å få litt nyere med mer utstyr (lettere å selge). Videre fikset BMW en del feil i lci utgavene (se autopower.se), som nok gjør sitt på driftsbudsjettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TeslaCoil Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2012 Da må vi ut med 70K+ ekstra (som er en del mer enn vi ville bruke) Er virkelig pre-lci så ille at det svarer seg å bruke 70k+ mer? Tror uansett ikke jeg får samboeren med på den summen. Var opprinnelig grense på 180K. Haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalleklovn Skrevet Desember 2, 2012 Share Skrevet Desember 2, 2012 Nei, tviler sterkt på det gitt;) Uansett greit å følge "sjekklista" på autopower når det gjelder kjente feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå