Nerberg Skrevet September 19, 2012 Skrevet September 19, 2012 Hei, jeg har en E36 318is A som kokte for et år siden. Den kokte med ugjevne mellomrom ved vanlig kjøring i trondheim. I begynnelsen var det kun i tett bytrafikk og i lyskryss (Spesielt det ved Trondheim Torg!) og etterhvert eskalerte det til å bli når jeg kjørte i 80 på motorvei også.. Jeg flyttet nordover en måned etter den kokte første gangen, og kjørte den til Nordland uten problemer. På dette tidspunktet hadde jeg plukket ut termostaten. Når jeg hadde brukt bilen til og fra jobb i noen uker begynte den å kødde igjen med koking. Jeg hadde bestemt meg for å bytte til en m50B25 uansett, så jeg tenkte jeg skulle bruke m42'n opp slik at jeg med god samvittighet kunne røske den ut, men da toppakninga/toppen røk ombestemte jeg meg fordi jeg ikke gidda å bygge om fra automat til manuell. Jeg regner med at det er vannpumpa som har tatt kveld samt at kjølevifta mangler to blader. Spørsmålet mitt er; Når du hardkoker en M42 på denne måten, er det da mest sannsynlig at toppen eller toppakninga ryker? Har tatt av fronten på den så det er klart til å demontere topp, men har ikke kommet så langt da jeg har nok av andre biler å tenke på. Jeg regner med at det er vannpumpa som har tatt kveld samt at kjølevifta mangler to blader. Samtidig vil jeg spørre om det er noen her som har bygget turbo på denne motoren? Tenkte å booste den opp litt før jeg solgte den
Sturmtiger Skrevet September 21, 2012 Skrevet September 21, 2012 Er ikke det turbo fra den fra før av da? Det er en mulighet for at det er noe som har klogget seg opp i kjølekanalene i motoren. Drenerte radiatoren for noen måender siden & tok hageslangen og stappet den inni for å se at det kom brun gugge ut av den andre siden.
Azeton Skrevet September 22, 2012 Skrevet September 22, 2012 Booste den opp? Mye peiling har du på motor egentlig ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå