Gå til innhold

Bytte vannpumpe BMW 520i e34

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, takk! :D ser det er mange gode tips her.

Er ikke sikker på hvordan motor det er.. Ikke lenge siden jeg kjøpte den å har ikke mye peiling på sånn her :P

Det er hvertfall en 1991-modell.

Men takk for tipset! :)

Skrevet

Er heller ikke sikker på om det er vannpumpa som er gåen, men motoren kokte over å det begynte å ryke inn i bilen..

De fleste jeg har snakket med sier det er mest sannsynlig vannpumpa..

Skrevet

Fant ut at det var ikke vannpumpa som var gåen! Det er varmeapparat registeret som lekker vann.. Hvis jeg har på varmluft renner det vann inn i bilen, så nå kjører jeg med kaldluft å det er ikke særlig behagelig.. Noen tips om hvordan jeg får byttet denne? :s

Skrevet
Fant ut at det var ikke vannpumpa som var gåen! Det er varmeapparat registeret som lekker vann.. Hvis jeg har på varmluft renner det vann inn i bilen, så nå kjører jeg med kaldluft å det er ikke særlig behagelig.. Noen tips om hvordan jeg får byttet denne? :s

Hei! Skiftet faktisk varmeapparat register på min 91 520i i forje uke :) Dette er var en skikkelig dritjobb :? Tok masse bilder jeg kan poste her imorgen om du ønsker :)

Skrevet

Først og fremst må du finne ut hvilket merke du har på varmeapparatet ditt. Siemens, Valeo eller Behr. Om du har med eller uten air condition. Her har du oversikt over de forskjellige apparatene: http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... ditioning/

I mitt tilfelle var jeg usikker så jeg skrudde bort midtkonsollen og der sto det Siemens på boksen rundt varmeapparatet.

Her ser du en How-to http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1328893

På dette varmeapparat (Behr) står apparatet loddrett, mens på Siemens står det vannrett og det dekslet du ser på linken må du skru fra siden.

Så over til bildene

u2l5nni5k2dfiqfl59e9.jpg

insbxtqstvi8e7zyw9qo.jpg

mou4b206la2bvj6mbmcv.jpg

Gammelt og nytt.

1wuwevi0k4ded13l2wvp.jpg

ezsh3ru0707nzs7l3udn.jpg

Som du ser er plast-rørene heldigvis byttet ut til alu-rør på det nye varmeapparatet.

Lykke til :)

Skrevet

Det lekker vann inn i bilen fra varmeapparatet hvis jeg har på varme, å det kommer damp røyk.. Er det varmeregisteret som er gåent da eller kan det være noen slanger eller noe annet?

Skrevet
Det lekker vann inn i bilen fra varmeapparatet hvis jeg har på varme, å det kommer damp røyk.. Er det varmeregisteret som er gåent da eller kan det være noen slanger eller noe annet?

Jeg holder en knapp på varmeapparat registeret, men dette ser du om du skrur bort meste parten av dekslene å fyrer opp bilen me varmeappratet på full guffe :) Tipper det er slik damp som på denne videoen du har? http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1445187

EDIT: Jeg dobbelskjekket forresten med å ta ut registeret å blende 2 av de 3 slangene som går inn på den for så og fylle den siste me vann og gji på me høytrykksluft. Når dette var gjort så jeg at den ble helt fuktig, og metallet rundt kunne man knekke av me fingrene.

Skrevet

Hvis jeg søker opp reg.nr til bilen på gsbildeler kommer det opp 2 typer varmeregister, et valeo å et simens. Er det samme hvilken av de jeg kjøper da? eller må det være akkurat samme merke som den som står i bilen fra før? Tenkte nemlig jeg skulle slippe å skru av alt interiøret for å finne ut hvilket merke det er..

Skrevet
Hvis jeg søker opp reg.nr til bilen på gsbildeler kommer det opp 2 typer varmeregister, et valeo å et simens. Er det samme hvilken av de jeg kjøper da? eller må det være akkurat samme merke som den som står i bilen fra før? Tenkte nemlig jeg skulle slippe å skru av alt interiøret for å finne ut hvilket merke det er..

Det tør jeg ikke svare på, men hadde ikke turt å ''satse'' på at det var rett :)

Jeg anbefaler deg rett og slett til å ta en telefon til GS :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...