trønder Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Hei Min Bmw gikk fra 0.78 l pr mil til 1.02 pr mil plutselig. Begynner å bli gammel og sliten bilen så uaktuelt å bruke mye penger. Har lest forslag om å rense luftmengdemåler, sjekke gasspjeldsensor, bytte olje/oljefilter og plugger. Finner pluggene men de andre delene er jeg usikker på. Legger ved noen bilder, hvis dere sier hvor de er blir jeg takknemlig. Er oljefiltret den sorte boksen til høyre for slangen? Sjekket pluggledningene og de var litt sotete. Har byttet luftfilter nettopp. Bilen går normalt men ser at forbruksnåla til drivstoffet nå ofte går opp til 2 og 3 liter pr mil når jeg gir på.Det gjorde den ikke før. Noen som vet årsaken til høyt forbruk? Tror dette er oljefilteret? Er dette lmm?Kan defekt lmm føre til høyere forbruk uten andre symptomer?Vet dere hvor tomgangsregulator er? Hva er disse to delene i sort?Hvor er gasspjeldsensor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet September 21, 2012 Share Skrevet September 21, 2012 Du må få tatt diagnose ellers blir det som å lete i blinde. Om forbruket endret seg over natta, så er det noe som har gått i stykker. Jeg tipper lamda sensor eller luftmengdemåler. Går bilen dårligere? Regner med at du har regnet ut forbruket og ikke bare ser på forbruksmåleren?... Det er oljefilteret du ser på første bilde. Bildet 2 er LMM Jeg tror gasspjeldsensor er til venstre og asc spjeld til høyre i siste bilde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
algroyo Skrevet September 24, 2012 Share Skrevet September 24, 2012 sikkert lamda sensor ! en kompis hadde samme problemet , kjøpte ny lamda sensor og alt var i orden . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trønder Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2012 Ja jeg føler at bile går dårligere.Kanskje er den i nødmodus?Koblet ut lmm mens bilen gikk og da stoppet nesten bilen og begynte å jage litt på tomgang. Hadde feil på lambdasonde for 7-8 år siden.Men da hakket bilen ved kjøring.Det gjør den ikke nå,bare litt tregere i aksellerasjon og lite respons på gassen. Økt forbruker selvfølgelig regnet ut Gikk fra ca 0.75 til over 1 liter pr mil over natten. Tok også opp pluggene og de var nesten helt nedsotet. Hva tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pajoe Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Har du sjekket at lufttilførselen er der? Dvs at ikke luftfilteret er tett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-328 Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Temperatur føler ti hjernen,defekt eller dårlig kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trønder Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2012 Har nettopp byttet luftfilter.Hvor ligger temperaturføleren til hjernen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 2, 2012 Share Skrevet Oktober 2, 2012 sitter i toppen under innsuget, er vel den den blå stikka er vel til vdo den andre er til ECU trenger ikke merke noe selv om det lambda er gåen, lukter det ubrent bensin av eksosen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå